جمعه 9 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

شبکه انیمیشن بالاخره آمد 

 

شبکه انیمیشن (پویانمایی)، در شب چهارشنبه (۷ تیرماه ۱۳۹۱) به عنوان کانال ۱۸ در فرکانس ۵۷۸ دیجیتال تهران روشن شد. این شبکه در حال حاضر به صورت کالربار روشن شده و بر روی کالربار خود نوشته است که «شبکه پویانمایی بزودی…»

 

این شبکه بنا به گفته مخاطبان تهرانی هم اکنون به صورت بدون تصویر در فرکانس ۵۷۸ دیجیتال تهران به عنوان کانال 18 قرار گرفته است.

بر اساس اعلام رسمی از روز دوشنبه داوزدهم تیر ماه، پخش آزمایشی برنامه های آن آغاز خواهد شد.

در حال حاضر شبکه های ورزش و پویانمایی سیما تنها در تهران قابل دریافت می باشند.

مهر



 با سلام خدمت مدیر گرامی فناور

وبلاگ جالبی دارید من اکثر اوقات وبها وسایتها را زیر و رو می کنم ولی فناور یه چیز دیگست اما امروز که اومدم متوجه مطلب فرستادن رو دیدم که این ایده جالبی هست و من خوشم آمد دیگه سرتون رو درد نیارم اولین مطلب من.

تبلت گوگل آمد

گوگل بالاخره اولین دستگاه مبتنی بر آندروید 4.1، یا آب نبات پاستیلی (Jelly Bean) خود را معرفی کرد: تبلتی 7 اینچی که توسط کمپانی Asus ساخته شده و نکسوس 7 نام دارد.این تبلت کوچک صفحه نمایش 1280 در 800 پیکسلی دارد و پردازنده‌اش از نوع Tegra 4 چهار هسته‌ای NVIDIA است. گوگل گفته این تبلت تنها با یک بار شارژ کردن می تواند 10 ساعت به طور عادی کار کند و یا 8 ساعت با کیفیت HD  فیلم پخش کند.
در کنفرانس توسعه دهندگان اپل پس از پایان مراسم افتتاحیه به خبرنگاران اجازه داده شد برای مدت کوتاهی با نکسوس 7 کار کنند.
نکسوس 7 تبلت سبکی است و تنها 340 گرم وزن دارد به نحوی که اگر این تبلت را در کیفتان بگذارید اصلا اضافه وزن آن را احساس نخواهید کرد. صفحه نمایش IPS این تبلت به گونه ای طراحی شده که از هر زاویه ای به آن نگاه کنید تصویر یکسانی را خواهید دید و البته مشکل اتصال به اینترنت هم وجود دارد ( این تبلت از شبکه 4G پشتیبانی نمی کند).
نسخه 8GB این تبلت، تنها 199 دلار قیمت دارد یعنی درست هم قیمت نوک تبلت بارنرز و نوبل و نیز کیندل فایر آمازون. نکسوس 7 گوگل 25 دلار هم اعتبار رایگان برای خرید از فروشگاه Google Play در نظر گرفته تا کاربران بتوانند تبلت خود را با اپلیکیشن های مورد نیاز پر کنند و در واقع هدف اصلی به نوعی پایین آوردن قیمت اولیه این تبلت بوده است.
در میان همه ویژگی‌های تحسین برانگیزی که در این تبلت جا خوش کرده، سیستم عامل آن که آخرین نسخه اندروید Jelly Bean است مهمتر و جالب تر از بقیه است. البته کیندل و نوک هم اندرویید دارند اما از نسخه های پایین تر آن استفاده می کنند و این یعنی شما نمی توانید از همه اپلیکیشن های فروشگاه گوگل استفاده کنید.
اما با نکسوس 7 گوگل می توانید هر اپلیکیشنی را که دوست دارید روی دستگاه خود داشته باشید و البته این دستگاه با سایر سرویس های گوگل مثل گوگل پلاس و سرویس جی میل هم به خوبی ادغام شده است. در ضمن اگر یک گوشی اندرویدی هم داشته باشید می توانید بین گوشی و تبلت  و حتی کامپیوتر خود تبادل اطلاعات داشته باشید.
اگر به حافظه داخلی بیشتر از 8GB هم نیاز داشته باشید، گوگل نسخه 16GB این تبلت را به قیمت 249 دلار به شما می فروشد. هر دو این دستگاه‎ها را می توان در فروشگاه Google Play سفارش داد و ظرف دو تا سه هفته تبلت تحویل داده خواهد شد.

خبرآنلاین

 



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

فیسبوک و ir

فیسبوک در مورد مالکیت دامنه facebook.ir از مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی در چند ماه گذشته سوالاتی داشته و شکایتی را علیه مالک ایرانی این دامنه مطرح کرده است. پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به ثبت دامنه facebook.ir توسط یک شخص ایرانی در 4 سال گذشته، اعلام کرد: "هنوز مسئولان شبکه اجتماعی فیس بوک متقاضی دریافت این دامنه هستند."

علیرضا صالح، با بیان اینکه طبق مقررات ثبت دامنه ir برای عموم امکانپذیراست، اظهار داشت: "اگر دامنه ثبت شده مغایر با قوانین و مقررات دولت ایران و مذهب نباشد، هر کسی می تواند این دامنه را ثبت کند." وی گفت: "شرکت facebook.com به عنوان کسی که دارنده این برند است از فردی که facebook.ir را ثبت کرده شکایت کرده ومدعی شده این فرد با ثبت این دامنه از نام فیس بوک سوء استفاده می کند و این در حالیست که سازمان مالکیت معنوی (WIPO) در این خصوص رای به نفع فیس بوک داده و اعلام کرده که این فرد ایرانی باید دامنه را به فیس بوک برگرداند."

"برهمین اساس شخص دارنده facebook.ir به مراجع قضایی داخل کشور شکایت کرده و دادگاه های قضایی داخل کشور مسئول رسیدگی به این پرونده شده است، اما از آن زمان تا کنون نتیجه دادرسی اعلام نشده است. فیس بوک همچنان درصدد است که از این دامنه استفاده کند، ولی بر اساس قانون درخصوص استقاده از دامنه حق افراد داخل کشور به خارجی ها ارجحیت دارد و اگر دادگاه ترجیح دهد دامنه facebook.ir برای شخص باقی بماند ، هیچ کس حتی مراجع قضایی بین المللی نمی تواند مانع از این اقدام شود."

وی خاطر نشان کرد که دامنه ir در داخل کشور ایران است و مطابق قوانین ایران عملیاتی شده است. این در حالیست که آخرین باری که فیس بوک از مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی در خصوص پرونده facebook.ir سوال کرده است به دو ماه گذشته مربوط می شود.

وبنا



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

برای رفع بوی بد دهان چه كنیم؟
باقی ماندن تكه‌های غذا در لابلای دندان‌ها، خشکی دهان، گرسنگی، مصرف برخی مواد غذایی نظیر سیر، ‌پیاز و ادویه‌ها، استعمال دخانیات و الکل، استفاده از برخی داروها، ابتلا به بیماری‌های سیستمیک از جمله دیابت، گرفتاری‌های تنفسی، ‌مشکلات کبدی، کلیوی و ‌مشکلات روانی چون اضطراب را از دیگر علل بوی بد دهان برشمرد. نقش باکتری‌ها در تولید بوی بد دهان عنوان كرد: ‌باکتری‌های بی‌هوازی که در ایجاد بیماری‌های لثه و هر نوع عفونت دهانی دخیل هستند در ایجاد بوی بد دهان نیز موثراند.وی با بیان اینکه 30 درصد بزرگسالان بالای 60 سال از بوی دهان خود شکایت دارند، اظهار كرد: ‌گاهی عفونت‌های ناحیه گلو، حلق، سینوس و بینی نیز می‌توانند در ایجاد بوی بد دهان موثر باشند. عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه راهكارهای رفع بوی بد دهان پرداخت و گفت: نخست درمان هر علت بیماری‌زایی که گاه مستلزم مصرف آنتی بیوتیک‌هاست توصیه می‌شود. پس از آن اجتناب از مصرف غذاهای بودار مانند سیر، پیاز و ادویه‌ها، اجتناب از عادات غلط مانند استعمال سیگار، مصرف میوه‌های تازه و سبزی، همچنین استفاده از مواد موثر و طبیعی خوشبوکننده دهان از جمله جعفری، رزماری، تخم گشنیز، شوید، دانه هل، چای سبز و دارچین نیز می‌توانند به رفع بوی بد دهان كمك كنند.همچنین مسواک زدن پس از هر وعده غذایی، رعایت بهداشت دهان و پروفیلاکسی از جمله مسواک، نخ‌دندان، دهان‌شویه، مسواک زدن سطح زبان قبل از خواب، ‌مرطوب نگه داشتن دهان از طریق جویدن آدامس‌های بدون قند و آب نبات‌های رژیمی، استفاده از خوش بو کننده‌های دهان، درآوردن دندان‌های مصنوعی در شب و نگهداری از آن در کلرهگزیدین یا هیپوکلریت از جمله دیگر راهکارهای کاهش و یا جلوگیری از بوی بد دهان است.

سلامت نیوز

 



دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش
راه اندازي سايت قيمت مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: هدف از این کار دسترسی همگانی به قیمت های واقعی مسکن است.وی هدف اصلی از بلوک بندی قیمت ها را شفاف سازی بازار و ارائه اطلاعات به خریداران و مستاجران اعلام کرد و گفت : این سامانه به ایجاد بانک اطلاعاتی برای سیاست گذاری و کنترل لازم در بازار مسکن هم کمک خواهد کرد.

 با روش جانمایی اطلاعات املاک بر روی نقشه تهران قیمت ها را در سایت hmi.mrud.ir از فردا برای خرید و فروش مسکن و از هفته آینده برای اجاره در اختیار عموم قرار می دهیم و کاربران می توانند با استفاده از این سایت اطلاعات مورد نیاز را در محدوده، مکان و کیفیت ساختمان به دست اورند و قیمت های معامله شده در هر منطقه را مشاهده کنند.وي افزود: این سامانه ، بانک اطلاعاتی قابل اطمینان برای متقاضیان است و به  اعمال کنترل در بازار مسکن کمک می کند.معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اجرای طرح تعزیراتی بازار اجاره بها از امروز خبر داد و گفت: مالکان اجازه افزایش قیمت بیش از 13 تا 15 درصد را ندارند، در غیر این صورت مستاجران می‌توانند از مالکان شکایت کنند.

صومعلو با بیان اینکه امسال قصد نداشتیم طرح تعزیراتی مسکن را اجرایی کنیم، گفت: درخواست‌های مردم مبنی بر افزایش قیمت اجاره بها و اینکه سال گذشته این طرح توانست قیمتها را تا حدود زیادی کنترل کند، باعث شد امسال هم این طرح را اجرایی کنیم.

جام جم آنلاین



شنبه 3 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 مراقب نور خورشید باشید

 

بسياري از لب ساحل زيباي خزر تا زير دستگاه‌هاي سولاريوم و كرم‌هاي مخصوص، هر يك در پي برنزه كردن پوست خود هستند ولي اين كه كدام يك از اين روش‌ها مضر هستند و كدام بي‌ضرر، سوالي است كه دكتر‌اميرهوشنگ احساني ، ‌متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با «جام‌جم» مي‌گويد: سال‌ها پيش همه افكار روبه اين سو بود كه اشعه ماوراء بنفش خورشيد ‌(UV) براي سلامت بشر مفيد است، ولي پس از گذشت سال‌ها تحقيق، مشخص شد اشعه UV خورشيد خود از 3 جزءA ،B و C تشكيل شده است كه مي‌تواند روي پوست مضرات زيادي بگذارد. از جمله كشاورزاني كه ساعات متمادي زير نور خورشيد بودند، پس از گذشت سال‌ها از عمرشان، اغلب دچار سرطان‌هاي پوستي و ضايعات خطرناك شدند كه همگي ناشي از زير نور مستقيم آفتاب قرار‌گرفتن بود.
تحقيقات نشان مي‌دهد روزانه 10 دقيقه در معرض نور خورشيد قرار گرفتن (حتي با لباس)‌ مي‌تواند ويتامينD بدن را در طول روز تامين كند. بنابراين هيچ احتياجي نيست كه افراد ساعات متمادي را در زير نور آفتاب قرار بگيرند.
اين متخصص پوست و مو ابراز مي‌كند: افرادي كه به طور مستمر در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرند، پس از گذشت سال‌ها (حتي 50 سال)‌ دچار ضايعات بدخيم در ناحيه پوست خود مي‌شوند كه در نهايت به سرطان‌هاي پوستي منتهي مي‌شود.
در ساليان اخير استفاده از حمام‌هاي آفتاب، دستگاه‌هاي سولاريوم و كرم‌هاي مخصوص براي تيره كردن پوست صورت و بدن، باب شده است. اين افراد هر روز يا يك روز در ميان به مدت 3 الي 4 ساعت زير نور مستقيم آفتاب قرار مي‌گيرند كه بجز مسائل زودرس كه ممكن است رخ دهد، مي‌تواند در بروز كك‌ومك و تيرگي بيش از حد پوست نقش داشته باشد ولي آنچه اهميت دارد، اثرات ديررسي است كه اشعه ماوراءبنفش روي سلول‌هاي پوست ايجاد مي‌كند و باعث بدخيمي سلول‌هاي پوست مي‌شود كه بيشتر، نواحي مجاورت خورشيد (سر و گردن)‌ را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.
دكتر احساني يادآور مي‌شود: كشاورزان و اقشاري كه بيش از سايرين در مجاورت نور خورشيد هستند، علاوه بر داشتن ضايعات پوستي (لنتيگو)‌، به موازات آن، دچار سرطان‌هاي پوستي نيز مي‌شوند كه اين ضايعات بيشتر در سر و گردن آنها مشهود است، حال كسي كه يك روز در ميان در مدت زمان معيني، از حمام آفتاب استفاده مي‌كند، كل نواحي پوست بدنش در معرض نور خورشيد و اشعهUV قرار مي‌گيرد كه در درازمدت به سرطان پوست منتهي مي‌شود.
علائم سرطان
سرطان‌هاي پوست همچون ساير سرطان‌ها بسيار بي‌سروصدا شروع به فعاليت مي‌كنند و اغلب فرد با زخمي كه به صورت مزمن درآمده و كهنه شده است، به پزشك مراجعه و اظهار مي‌كند زخمش در تماس با شيئي خارجي، ايجاد شده است و بهبود نيافته است. اين عضو هيات علمي دانشگاه با اعلام اين مطلب در ادامه مي‌گويد: در صورتي كه اگر زخم ايجاد شده 6 تا 8 هفته و گاها تا 3 ماه ترميم نشود، بايستي به آن شك كرد؛ چراكه ممكن است اين زخم، سير بدخيمي داشته باشد. بنابراين بهترين راه در قدم اول نمونه‌برداري از آن است.
نكات پوستي
دكتر احساني خاطرنشان مي‌كند: براي ساخت ويتامين D مورد نياز بدن، روزانه چند‌دقيقه در معرض نور خورشيد بودن آن هم با داشتن پوشش، كافي است.

جام جم



جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

گوگل هم بسته می شود

گوگل در راستای همراهی با  آمریکا علیه ایران، سرویس google analytics را برای آی پی آدرس های ایران بست.
 سرويس google analytics به روی کاربران ايرانی بسته شدکاربرانی که با آی پی ایران به سرویس مراجعه می‎کردند از روز گذشته با عدم دسترسی به این سرویس گوگل مواجه شده‎اند و پیغامی مبنی بر اینکه آی پی آدرس شما در محدوده‎ی کشور تحت تحریم دولت آمریکا قرار دارد مواجه می‎شوند.

افکار نیوز

 



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 اپل و تحقیر ایران

شرکت اپل در اقدامی نژادپرستانه فروش اجناس خود با ایرانیان را ممنوع کرد.

 دختر ۱۹ ساله در شهر آلفارتا در ايالت جورجيا به تلويزيون دبليو اس بي گفت که (فروشنده) فروشگاه اپل محله زندگي وي، پس از اين که شنيد با عموي خود فارسي صحبت مي‌کند از فروش هر گونه محصولات اين شرکت خودداري کرد.اين کارمند فروشگاه اپل به منظور توجيه اين اقدام نژادپرستانه به سحر ثابت، شهروند امريکايي گفت که اين شرکت فروش محصولاتشان به کشورهايي که تحت تحريم امريکا هستند را ممنوع کرده است.شرکت اپل در سايت اينترنتي خود اعلام کرد: "امريکا کشورهاي کوبا، ايران، کره شمالي، سودان و سوريه را تحت تحريم کامل قرار داده است."شرکت اپل به طور گسترده در حمايت از نژادپرستي به عنوان بخش اصلي سياست‌هايش بدنام است و اين اقدام اخير به عنوان نمونه‌اي دیگر از نژادپرستي اين شرکت تلقي مي‌شود.اپل گفته است، "صادرات، صادرات مجدد، فروش يا تهيه، مستقيم يا غيرمستقيم اجناس، نرم‌افزار، فن‌آوري (از جمله اطلاعات فني) اپل يا خدمات به هر يک از اين کشورها بدون اجازه اوليه دولت امريکا از امريکا يا توسط شخصي امريکايي در هر جايي ممنوع است."به گفته ثابت، فردي در امور مشتريان شرکت اپل پس از پوزش‌خواهي از او به خاطر آن چه که در فروشگاه رخ داد به وي گفت که نمي‌تواند هيچ يک از محصولات اين شرکت را که با استفاده از اينترنت درخواست کرده است، خريداري کند.اين نخستين باري نيست که شرکت اپل به دليل سياست‌هاي تبعيض‌آميز خود مورد انتقاد قرار گرفته است.دو مرد امريکايي آفريقايي‌تبار در مه ۲۰۱۱ به دليل اعمال تبعيض‌نژادي عليه خود در فروشگاه شرکت اپل در منهتن نيويورک، از اين شرکت به دادگاه شکايت کردند.اين دو پرونده پس از آن در دادگاه فدرال عليه شرکت اپل طرح دعوا شد که يک کارمند سفيدپوست شرکت به خاطر رنگ پوست اين دو فرد از آن‌ها خواست فروشگاه را ترک کنند.
شوراي ملي ايرانيان مقيم امريکا نيز اقدام شرکت اپل را در اعمال تبعيض عليه مشتريان فارسي‌زبان و سياست‌هاي تبعيض‌آميز عليه آن‌ها محکوم کرد.اين شورا در نامه‌اي سرگشاده به تيم کوک، مديرعامل شرکت اپل نوشت: "جامعه امريکايي‌هاي ايراني‌تبار از اين که کارکنان شرکت اپل در فروشگاه‌هاي مختلف اپل همواره از فروش محصولات اين شرکت به مشتريان ايراني به خاطر قوميت پارسي خود خودداري کرده‌اند عميقا نگران و خشمگين است.

پرس تی وی



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

هندوانه و تابستان 

هندوانه میوه‌ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می‌شود بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد که برای ما نا‌شناخته است. 
هندوانه منبع غنی ویتامینA (به شکل بتاکاروتن) و ویتامینC می‌باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماری‌هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می‌برد. 
در تعدادی از مطالعات علمی ثابت شده است که دریافت بالای ویتامینC و بتاکاروتن، از طریق هندوانه خطربروز بیماری‌های قلبی، اسپاسم راه‌های تنفسی در بیماری آسم و سرطان روده را کاهش می‌دهد.
یک لیوان هندوانه ۲۰درصد نیاز روزانه به ویتامینC و ۱۴ در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می‌کند. 
هندوانه از لحاظ ویتامین‌های گروه B نیز که برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین هایB۱، B۶، B۵ (اسید پانتوتنیک)، بیوتین (یک نوع ویتامینB) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می‌توان گفت که دارای ارزش غذایی بالایی است. 
هندوانه دارای آب فراوان و انرژی کمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه‌ها، مواد مغذی بیشتری در هر کالری دارد که نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است. 
لیکوپن آنتی اکسیدان قوی است که در گوجه فرنگی بخصوص محصولات پخته آن، هندوانه و انبه به مقدار فراوان وجود دارد و جذب آن از محصولات پخته گوجه فرنگی مثل سس و رب گوجه فرنگی که مقدار کمی روغن مثل روغن زیتون داشته باشند، به خوبی صورت می‌گیرد. 
مطالعات زیادی در مورد لیکوپن و اثرات ضد سرطانی آن انجام شده است و نشان داده بر خلاف سایر رنگدانه‌های غذاهای گیاهی که فقط در حیوانات موثر بوده‌اند، لیکوپن در مطالعات انسانی هم دارای اثرات ضد سرطانی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

tele text رفت

tele text  از شبکه های دیجیتال در بعضی از نقاط کشور رخت بر بست بطوری که این تغییر بعد از جابجایی jame jam2 و العالم صورت گرفت وهمچنین شبکه 3 (جوان) از لیست خود به فرستنده سوم( TS) منتقل شد وباید دید چه وقتی این مشکلات تمامی می یابد تا همه عزیزان میهن ما بتوانند شبکه های دیجیتال رسانه ملی را دریافت کنند به امید آن روز...

 



صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 21 صفحه بعد

فناوری و دیجیتال
مطالب بروز از فناوری و دیجیتال
فناور جوان تقدیم میکند

http://fanavar.fay.ir/ با سلام خدمت تمام ایرونی های عزیز- بعد از مدتها مجالی دست داد تا دوباره درخدمت شما عزیزان باشیم چون بتوانیم به نوعی نیازهای فناوری ودیجیتالی شما را به نوعی باز خورد مثبتی بگیرد. برای بهتر دیده شدن فناور فونت unicode-ft8 را انتخاب کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و دیجیتال و آدرس fanavar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان