چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش
 
با گوشی خیس شده چه کنیم؟
اگر تلفن همراه خود را جای خیس انداختید 5 کار را انجام دهید تا گوشی شما آسیب کمتری را ببیند.1-گوشی خود را به سرعت از آب و یا رطوبت خارج کنید.2-زمانی که از رطوبت دور شد تمامی مواردی را که از گوشی جدا می شود را بردارید مخصوصا باتری تلفن همراه که از شوک الکتریکی جلوگیری می کند.3-گوشی و همه قطعات آن را با حوله یا پارچه ای خشک کنید و تا جایی که امکان دارد از دستمال کاغذی استفاده نکنید و از سشوار برای خشک کردن استفاده نکنید چون ممکن است آب را بیشتر به داخل گوشی فرو ببرد.4-گوشی را یک شبانه روز در جایی گرم و خشک قرار دهید مثلا در نزدیکی بخاری یا رادیاتور یا آن را در کیسه ی برنج بگذارید یا دور حوله ای بپیچید تا رطوبت آن جذب شود.5-وقتی تمامی این کارها ار انجام دادید و گوشی شما خشک شد اجزای گوشی را داخل آن قرار داده و گوشی خود را روشن کنید اگر روشن شد سریعا از آن نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.
رویداد


چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

عینک هوشمند

این دستگاه که Golden-i نام دارد مشابه پروژه عینک گوگل است و امکان دیدن آن سوی دیوار را با لطف فناوری فروسرخ، فراهم می کند. این دستگاه با دستور شفاهی کاربر و حرکت سر کار می کند و به کاربر کمک می کند بدون استفاده از دست به اطلاعات ضروری دسترسی یابد. این دستگاه توسط شرکت آمریکایی Kopin Corporation ساخته شده اما نرم افزار آن را یک شرکت انگلیسی تهیه کرده است. بر اساس اعلام شرکت های سازنده دستگاه  Golden-i می تواند به یاری نیروهای پلیس، آتش نشانان و امدادگران و حتی کارمندان بیاید. قرار است این دستگاه در سال جاری آزمایش شود و پیش از عرضه عینک گوگل، برای فروش به بازار برسد البته هنوز قیمت این دستگاه اعلام نشده است. عینک گوگل دستگاه پیچیده ای است که گوگل قصد دارد آن را سال جاری روانه بازار کند.  اپلیکیشن دستگاه Golden-i به پلیس آگاهی موقعیتی زمان - واقعی می دهد و به افسران کمک می کند وقایع را برای تحلیل های بعدی ثبت و تصاویر ویدیویی زنده تهیه کنند.  این سیستم توانایی دریافت اطلاعات از حسگرهای حرکتی، اسکن فوری صفحات مجوز، نظارت بر نشانه های ضروری پایه و ارتباط با GPS را داشته و همچنین با بهره مندی از نرم افزار های تشخیص چهره به شناسایی مظنونین می کمک کند.  اپلیکیشن این سیستم به آتش نشانان کمک می کند تا از GPS  استفاده کرده، نیروی بیشتری درخواست کنند، آن سوی دیوار را با استفاده از فناوری فروسرخ ببینند، خدمه و اطرافیان را نظارت کنند، به محیط های ناشناس هدایت شوند و از منطقه تصویربرداری کنند. کاربرد این سیستم به نیروهای امدادرسان نیز کمک می کند و به آنها یاری می رساند تا تصاویر ویدیویی و داده ها تهیه شده را با همکارانشان در یک شبکه خصوصی سهیم شوند و امکان سهیم شدن فوری در اطلاعات مهم را برای چندین دستگاه فراهم کرده و  تصمیم گیری را بهبود بخشده و خطر را کاهش می دهد.  امدادرسانان با این دستگاه می تواند به ثبت پزشکی دسترسی یافته، تصاویر زنده ویدیویی دریافت و ارسال کنند، گزینه ها را با همکاری یکدیگر بررسی کرده و نقشه را مشاهده و یا از GPS استفاده کنند. کارمندان نیز می توانند از این فناوری بهره مند شوند بطوریکه اولویت های کار روزانه و مدیریت زمان خود را به آن بسپارند. این سیستم به یک دوربین 14 مگاپیکسلی مجهز است و می توان برای دید شب و دید حرارتی، یک دوربین فروسرخ گزینشی نیز به آن افزود. همچنین می توان یک دوربین آشکار ساز 1080 HD را برای ثبت و ارسال تصاویر ویدیویی زمان واقعی به آن افزود.

مشرق

 



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

Apple هک شد

شرکت اپل اعلام کرد که رایانه‌های کارکنان این شرکت هدف حمله هکرهای چینی قرار گرفته‌اند.  این گروه هکری چینی هفته گذشته رایانه‌های کارکنان شبکه اجتماعی فیس‌بوک را نیز هک کرده بودند. شرکت اپل در ای‌میلی عنوان کرد که این شرکت بدافزاری که از طریق آسیب‌پذیری پلاگین جاوا در مرورگرهای تعداد محدودی از سیستم‌های مک عمل می‌کرد را کشف کرده و‌ آن‌ها را از شبکه اپل جدا کرده است. اپل با کمک نیروهای قضایی به دنبال منبع این بدافزار است. شرکت اپل برای حفاظت از کاربران خود،‌ نسخه به‌روزرسانی جاوا را برای Mac OS X 10.7‌ و بعد از آن، عرضه کرده که کاربران با نصب آن می‌توانند سیستم‌های مک خود را چک کرده و در صورت وجود بدافزار، آن را از بین ببرند. کاربران می‌توانند این نسخه به‌روزرسانی را از طریق Mac App Store دانلود کنند. 
این نخستین بار است که سیستم‌های مک هدف حمله‌های هکری قرار گرفته‌اند. 

یورونیوز

 



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

کفشهای زنانه هم توطئه

به تازگی تصاویری از کفشهای زنانه ای که در کف آنها عبارات توهین آمیز به اسلام درج شده است را منتشر کرده اند. در کف این کفشها عبارت "الله محمد اسلام" حک شده است .این کفش ها در "طابا" واقع در مرز مصر و فلسطین با قیمت پایین 15 ریال به فروش میرسد. این فعالان هدف خود از این کار را آگاه کردن مردم و جلوگیری از خرید ناآگاهانه ی آنها در اینگونه موارد اعلام کردند. 

تعامل



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

گورستان جن

قبرستانی خاموش و مرموز در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، روستای تیس. روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله كه در آن اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با راز آمیزی و سكوت ژرفناك طبیعت آن و آثار باستانی بر جای مانده پیوند خورده است و گورستان جن كه بلوچ ها به آن «جن سنط» می‌گویند یكی از این رازهاست.قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد. چه كسانی این گورهارا حفر كرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب كرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده است؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سكوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج كندن سنگ را بر خود هموار می كردند و گورها را اینچنین می ساختند. شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد كه «این گورها متعلق به جن هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن كرده اند، شب كه می رسد، جنها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می شوند و به مویه و مرثیه سرایی مشغول می گردند. هر كس كه شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می میرد.»بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر روی سطح سخت سنگی دارد. شاید به همین دلیل است كه مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می دهند.این گورستان بر تپه ای كم ارتفاع مشرف بر روستای تیس و در پای كوه پیل بند قرار گرفته است. در كنار این گورستان كه به قبرستان شماره یك تیس مشهور است، قبرستان امروزی مردم روستا قرار دارد. اما گورهای این گورستان بر سطح خاكی نرم حفر می شوند. مردم روستا اگرچه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاك می سپارند اما مراقبند كه شب گذرشان به گورستان جن ها نیفتد! 

پارس



فناوری و دیجیتال
مطالب بروز از فناوری و دیجیتال
فناور جوان تقدیم میکند

http://fanavar.fay.ir/ با سلام خدمت تمام ایرونی های عزیز- بعد از مدتها مجالی دست داد تا دوباره درخدمت شما عزیزان باشیم چون بتوانیم به نوعی نیازهای فناوری ودیجیتالی شما را به نوعی باز خورد مثبتی بگیرد. برای بهتر دیده شدن فناور فونت unicode-ft8 را انتخاب کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و دیجیتال و آدرس fanavar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان