چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

آیا کودک شما هم گاز می گیرد؟

بیشتر کودکان کوچکتر از 3 سال اطرافیان خود را حداقل یک مرتبه گاز می گیرند. بیشتر همین کودکان این عادت خود را به خودی خود از دست می دهند. اما اگر این عادت بعد از سن 3 سالگی هنوز ادامه یابد و مرتبا تکرار شود نیاز به توجه و درمان دارد.گاز گرفتن همیشه عمدی و آگاهانه نیست و به ندرت ممکن است باعث آسیب جدی به دیگران شود و یا بیانگر خطر جدی باشد.چرا کودکان گاز می گیرند؟دلیل کودکان برای این کار متفاوت است و این وابسته به سن آنها می باشد.- کودکان بین سنین 5 تا 7 ماه: کودکان در این سن اطرافیان خود را گاز می گیرند به خصوص اگر احساس ناراحتی در اطراف دهان خود داشته باشند وی ا گر به دلیل دندان در آوردن دچار درد باشند.در این حالت اغلب پرستار خود یا مادر را در هنگام شیردهی گاز می گیرند.خبر خوب اینکه در چنین مواقعی به محض دیدن و یا شنیدن عکس العمل اطرافیان یاد می گیرند که دیگر گاز نگیرند..........- کودکان بین سنین 8 تا 14 ماهگی: این کودکان معمولا اطرافیان خود را گاز می گیرند تا هیجان خود را بروز دهند. در این حالت بیشتر پرستار و یا کودکان دیگر در اطراف خود را هدف قرار می دهند که البته با شنیدن کلمه "نه"از این کار دست می کشند.- کودکان بین سنین 15 تا 36 ماهگی: کودکانی که در این فاصله سنی گاز می گیرند اغلب به دلیل عصبانیت و یا تنها به خاطر داشتن قدرت کنترل دیگران این کار را انجام می دهند. در این سن اغلب کودکان دیگر را گاز می گیرند و کمتر پرستار مورد هدف قرار می گیرد. کودکان دراین سن بعد از آموزش یاد می گیرند که این رفتار صحیح و مورد قبولی نیست.- بعد از سه سالگی: کودکان هنگامی که احساس ضعف و یا ترس کنند گاز می گیرند. مثلا موقعی که در جنگ و جدالی بازنده شوند و یا زمانی که از اسیب و ازار دیگران بترسند.کودکانی که در این سن به طور مرتب دیگران را گاز می گیرند نیاز به توجه و درمان دارند. این نوع گاز گرفتن در این سن می تواند دال بر داشتن مشکل در بروز احساسات کودک باشد و یا عدم توانایی در کنترل خویشتن.گاز گرفتن در شرایط مختلف اتفاق می افتد، به خصوص زمانی که کودکان دور همدیگر جمع باشند. در امریکا بزرگترین مشکل مراکز مراقبت از کودک ناشی از همین عادت ناپسند آنها است. اغلب مواقع می توان با کمک به کودک در بروز احساساتش به طور صحیح مانع از این رفتار ناخوشایند وی شد. البته کودکانی که به طور مداوم این حرکت را انجام می دهند نیاز به مراقبت ویژه دارند و بهتر است که دورتر از کودکان دیگر مورد مراقبت واقع شوند.گاز گرفتن در کودکان بعدها معمولا منجر به مشکلات رفتاری نمی شود. اما کودکانی که مرتب گاز می گیرند و یا سایر رفتار های خشونت آمیز را از خود نشان می دهند و به خصوص زمانی که بزرگتر از 3 سال هستند ممکن است دچار مشکلات عاطفی و یا بالینی باشند که نیاز به درمان ویژه دارد.

سلامت نیوز



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

عمر ماده آرایشی

برای لوازم آرایشی عمر مفیدی وجود دارد. نگهداری از لوازم آرایشی برای مدت طولانی آنها را غیر قابل استفاده می کند.1- کرم پودر مایع : مدت نگهداری آن یک سال است. با دیدن علائمی چون رنگ غیر عادی، بوی بد و غلیظ شدن، باید از مصرف کرم پودر خودداری کنید.2- رژ لب: مدت نگهداری آن یک الی دو سال است. بعد از این مدت رنگ آن تغییر کرده ، حالت چسبندگی پیدا می کند و شکننده می شود.3- سایه چشم: مدت نگهداری آن دو الی سه سال است. بعد از این مدت ممکن است رنگ آن تغییر کرده و دیگر نرمی اولیه خود را نداشته باشد.4- ریمل: مدت نگهداری آن چهار الی شش ماه است. بعد از این مدت کم کم خشک می شود و بوی آن تغییر می کند.چشم نسبت به عفونت های باکتریایی بسیار آسیب پذیر است. بنابراین توجه به تاریخ انقضای موادآرایشی چشم بسیار مهم است.شما ریمل را در نزدیکی چشم استفاده می کنید. همچنین مایع بودن ریمل باعث می شود که درصد رشد باکترها در آن افزایش یابد. هر بار که ریمل را به درون تیوپ آن وارد می کنید، خطر ابتلا به عفونت های چشمی را افزایش می دهید.5- مداد چشم : مدت نگهداری مداد چشم حدود یک سال است. اما دور انداختن مدادهای قدیمی بسیار مهم است.

 maleki



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

مو مفیده

آیا می دانستید که موهای صورت در سلامت پوست نقش دارند؟پزشکان استرالیایی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که ریش و موهای صورت برای کاهش خطر بروز سرطان پوست مفید هستند.متخصصان دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا با استفاده از تکنیک‌های ارزیابی پوست به لحاظ میزان جذب تشعشعات متوجه شده‌اند که وجود موهای صورت تا حدود یک سوم از تماس مستقیم نور خورشید با سطح پوست جلوگیری می‌کنند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهند.نتایج این آزمایش تایید می‌کند که هرچه موهای صورت بلندتر باشند در حفاظت از پوست در برابر تشعشعات خورشیدی موثرتر خواهند بود.

سلامت نیوز



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

راز آواز پرندگان ؟

بر اساس تحقیقات محققان توانستند مدل ساختمانی تولید صدا در بدن پرندگان را برای اولین بار بازسازی کنند.راز آواز خواندن پرندگان برای اولین بار در مدل ۳ بعدی ساخته شد. ارگان هایی که فنج و پرندگان دیگر را برای تولید صداهای خود استفاده كردند،سرنگ نام دارد که از بافتی متشکل از نواری غضروفی و عضلات متصل به آن تشکیل شده است.نتیجه این تحقیق که توسط یک گروه در دانشگاه جنوب دانمارک هماهنگ شده در مجله BMC بیولوژی منتشر شده است.محققان با استفاده از تصویر برداری با رزوناس مغناطیسی و میکروتوموگرافی کامپیوتری در رزولوشن بالا سرنگ گورخر سهره (Taeniopygia guttata) را به صورت سه بعدی بازسازی کردند.این مدل با جزئیات، تعادل ظریف بین قدرت و سبکی استخوان و غضروف، که برای حمایت و تغییر سطح دیافراگم از سرنگ لازم است را نشان می دهد،مانند انسان ها ، پرندگان نیز آواز خواندن را با تقلید صدا خود یاد می گیرند.در واقع در نقطه ای تراشه به دو قسمت تقسیم می شود و هوا به ریه ها ارسال می شود، که این سرنگ مخصوص پرندگان است و عمل تارهای صوتی در انسان را انجام می دهد.پرندگان می توانند با کنترل کامل سرنگ، در برخی موارد ، حتی قادر به تقلید سخنرانی های انسان ها باشند.اما استرس کارشناسان در تشریح ساختار پیچیده فیزیکی است که پرندگان در تولید صدا از آن استفاده می کنند.مطالعات پایه ای برای تجزیه و تحلیل کنترل دقیق سرنگ های عصبی و عضلانی را فراهم می کند برای مثال، ما به توصیف ساختار غضروف که می تواند اجازه دهد که سهره گورخر به دقت کنترل آهنگ خود را حفظ کند.محققان نشان داده اند که در نهایت حجم صدا بر روی جناغ سینه پرندگان به کشف ساختار ناشناخته Y شکل، که مربوط به شکل سرنگ و ممکن است کمک به تولید صدا کند و به ایجاد ثبات می انجامد.

العربیه



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

ثبت نام شروع شد...

 

 

شرکت هلندی Mars One ثبت‌نام اولیه از داوطلبان حضور در سفر بی بازگشت به مریخ را آغاز کرده است. بر اساس اعلام مسؤولان این شرکت پیش از شروع رسمی برنامه انتخاب داوطلبان، بیش از یک هزار درخواست برای حضور در این سفر دریافت شده است.پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (19 دی) آغاز شده است و فرآیند انتخاب جهانی داوطلبان از طریق برنامه های تلویزیونی نیز سال آینده میلادی انجام خواهد شد.این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه مند با حداقل 18 سال سن می توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer) باشند.بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One خواهند بود.نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی طی سال های 2016 تا 2021 میلادی به مریخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود.«لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One تأکید می کند: نخستین گروه مسافران در سال 2023 راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.«نوربرت کرافت» از محققان سابق ناسا و مدیر پزشکی پروژه، اصلی ترین چالش پیش رو برای عملی شدن این طرح را نحوه تعامل و همکاری اعضا در طول سفر بسیار طولانی از زمین تا مریخ و پس از آن زندگی تا آخر عمر بر سطح سیاره سرخ عنوان می‌کند.دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست، از مشاوران برجسته این پروژه هستند.

ایسنا

 



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

امام جمعه و فیس 

 یک امام جمعه سنی الجزایری که به سخنرانی‌هایش در مورد معایب فیس‌بوک مشهور است، برای دومین بار و از طریق فیس‌بوک ازدواج کرده است.جالب اینجاست که او دائما خانواده‌ها را به منع فیس‌بوک تشویق می‌کرد و دائما نیز به پایتخت سفر می‌کرده و به همسرش نیز می‌گفته که برای کنفرانس به پایتخت می رود.همسرش نیز که به پدر ۵ فرزندش اطمینان داشت او را راهی می‌کرد تا اینکه مشخص شد این آقا برای دیدار با همسر دومش که در فیس‌بوک با او آشنا شده به پایتخت می‌رود. 

انتخاب



چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

درمان زانو درد 

درمان‌های دارویی، تزریق استروئید یا حتی جراحی تعویض مفصل زانو برای این بیماران انجام می‌گیرد، ولی تحقیقات جدید نشان داده است تغییر رژیم غذایی، تأثیر به سزایی در درمان این بیماری دارد. بعضی از غذاها دارای اثر ضدالتهابی و ضددرد برای آرتریت و دیگر انواع زانودرد محسوب می‌شوند. اثر این غذاها هم‌ردیف با داروهای شیمیایی تجویز شده برای درمان این بیماری است.ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، ضدالتهاب طبیعی است. از آنجا که کاهش التهاب مفصل باعث کاهش درد زانو می‌شود، می‌توان گفت اثرات ضدالتهابی امگا ۳ منجر به کاهش درد زانو می‌شود. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین باعث کاهش سفتی صبحگاهی مفصل زانو در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی نه‌تنها عوامل ایجادکننده التهاب را مسدود می‌کند، بلکه از فعالیت پروتئین‌هایی که به خوردگی غضروف مفصل زانو منجر می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ساردین، شاه‌ماهی و... بهترین منابع حاوی امگا ۳ محسوب می‌شود. همچنین مصرف کپسول‌های روغن ماهی نیز مفید است. در آخر باید به این نکته توجه کنید که خوردن ماهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی بسیار مفیدتر از مصرف داروهای ضدالتهابی شیمیایی است.آب پرتقال آب پرتقال منبعی بسیار غنی از ویتامین ‏C‏ است. استئوآرتریت باعث خوردگی استخوان می‌شود. تحقیقات نشان داده است در افرادی که از مقادیر قابل ملاحظه ویتامین ‏C‏ استفاده کرده‌اند این عارضه کمتر دیده می‌شود.منابع غنی ویتامین ‏C‏ شامل پرتقال، فلفل سبز، گریپ‌فروت، توت‌فرنگی، انبه و کیوی است. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در مقایسه با خوردن آن، ۲۵ درصد بیشتر ویتامین ‏C‌‎‏ مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.سویا سویا سرشار از ماده‌ای به نام ایزوفلاون (نوعی هورمون گیاهی) است که اثرات ضدالتهابی دارد.اسفناج و پیاز اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است که درد ناشی از استئوآرتریت را کاهش می‌دهد. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها از ایجاد عوارض بینایی این بیماری جلوگیری می‌کنند.از ادویه‌هاماده رنگی موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است. این ماده رنگی شبیه داروهای بازدارنده ‏COX-۲‎‏ عمل می‌کند و باعث کاهش تورم مفاصل می‌شود. زنجبیل از زنجبیل به طور سنتی در درمان دل‌درد استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است این ماده گیاهی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت باعث کاهش التهاب و درد مفاصل به خصوص هنگام راه رفتن و ایستادن می‌شود.هشدار: چند مورد را در رژیم غذایی خود رعایت کنید:* وزن خود را با تغییر عادت غذایی و ورزش کاهش دهید.* از مصرف مواد قندی و چرب به خصوص چربی اشباع‌شده خودداری کنید.* در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.* از مواد غذایی حاوی کلسیم و آهن بیشتر استفاده کنید.* حداقل دو بار در هفته از ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنید.* از آنجا که رژیم غذایی پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و... موجب اضافه وزن و همچنین التهاب می‌شود، توصیه می‌شود تا حد مقدور از مصرف این نوع غذاها در رژیم غذایی روزانه خودداری کنید.

سلامت نیوز

 



فناوری و دیجیتال
مطالب بروز از فناوری و دیجیتال
فناور جوان تقدیم میکند

http://fanavar.fay.ir/ با سلام خدمت تمام ایرونی های عزیز- بعد از مدتها مجالی دست داد تا دوباره درخدمت شما عزیزان باشیم چون بتوانیم به نوعی نیازهای فناوری ودیجیتالی شما را به نوعی باز خورد مثبتی بگیرد. برای بهتر دیده شدن فناور فونت unicode-ft8 را انتخاب کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و دیجیتال و آدرس fanavar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان