دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

شبکه ای دیگر در راه

سابقه روشن و خاموش شدن فرستنده سوم تهران قبل از آغاز پخش آزمایشی شبکه های جدید خبر تایید شده روشن شدن موقت و چند ساعته فرستنده سوم تهران را به نویدی برای افتتاح یک شبکه دیگر بعنوان بیست و یکمین شبکه دیجیتال قوت می بخشد .شبکه بیست و یکم سیما طبق اخبار رسمی مسئولین سازمان یکی از شبکه های ثریا - فناوری - ورزش ۲ - سفر - زیارت - طنز و سرگرمی - کودک و نوجوان - خانواده - بوستان ( هنر ) - مهارت می باشد .شبکه جدید سیما احتمالا جایگزین شبکه در شرف حذف آی فیلم برون مرزی شود و یا سازمان صدا و سیما برای گسترش پوشش این شبکه و با توجه به تحریم فرستنده های دیجیتال مجبور به اضافه کردن دو کانال به فرستنده های قبلی نماید .

استانیها



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 کشف جوان ترین ابر نواختر

ماهواره «سوئيفت» ناسا در زمان بررسي گسترده پرتو ايکس مناطق مرکزي کهکشان راه شيري موفق به شناسايي بازمانده‌هاي يک ابرنواختر ناشناخته شد. اين جسم آسماني موسوم به G306.3-0.9 که نام خود را از موقعيتش در آسمان بدست آورده، عنوان جوان‌ترين بقاياي ابرنواختر را در راه‌شيري کسب کرده است.پيش از اين ستاره‌شناسان توانسته بودند بيش از 300 بقاياي ابرنواختر را در اين کهکشان شناسايي کنند.پژوهشهاي اين محققان نشان داده که G306.3-0.9 احتمالا کمتر از 2500 سال داشته که آنرا در ميان 20 بقاياي جوان شناخته شده قرار داده است.ستاره‌شناسان برآورد کرده‌اند که انفجار ابرنواختر، يک يا دوبار در هر قرن در کهکشان راه شيري رخ مي‌دهد. موج انفجار در حال گسترش و ضايعات داغ ستاره‌اي به آرامي طي صدها هزار سال از هم پاشيده و در نهايت با گاز ميان ستاره‌اي ترکيب شده و از آن غير قابل تمايز مي‌شود.يک نماي گسترده‌تر اين بقاياي ابرنواختر را در زمينه مناطق شکل‌گيري ستاره در جنوب صورت‌فلکي قنطورس قرار داده است.بقاياي اين ابرنواختر جوان مانند شواهد بدست آمده در يک صحنه جرم به ستاره‌شناسان فرصت مناسبي را براي درک ذات ستاره اصلي و جزئيات مرگ آن خواهد داد.بقاياي ابرنواختر به انتشار انرژي در طيف الکترومغناطيسي از پرتوهاي راديويي گرفته تا گاما پرداخته که نشانه‌هاي مهمي در هر نوار انرژي قابل شناسايي است.مشاهدات پرتو ايکس بطور برجسته‌اي در نمايش حرکت ضايعات در حال گسترش، مفاد شيميايي آن و تعامل آن با محيط ميان‌ستاره‌اي نقش داشته اما بقاياي ابرنواختر پس از 10 هزار سال در نور پرتو ايکس محو مي‌شوند.در حقيقت بطور کلي تنها نيمي از اين اجسام شناخته شده در کهکشان راه شيري در نور پرتو ايکس شناسايي شده‌اند.

bbc



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 راههای شناخت نامزدتان

فرآیند زندگی فرد را مرور کنید بسیار مهم است که در جلسات خواستگاری تنها به آخرین اخبار زندگی فرد مقابل بسنده نکنید. در مواردی فردی که شما را پسندیده است، ممکن است تحت تأثیر هیجانات و احساسات عاشقانه و دوست داشتن، تغییراتی در خود احساس کند که با دیدگاه شما همسو است، اما این یک امر پایدار نیست. بنابراین شما باید از ویژگی های ثابت شخصیت فرد آگاهی پیدا کنید که بخشی از آن در گفت و گوهای دو نفره مشخص می شود و بخشی در تحقیقاتی که باید انجام دهید. از فرد بخواهید خودش را توصیف کند. از زبان خودش ویژگی هایش را بشنوید و در تحقیقات بعدی در پی این باشید که صحت ادعای او را کشف کنید. 2 - از فن سؤال معکوس، هوشمندانه استفاده کنیداگر شما فردی اجتماعی هستید و دوست دارید همسرتان نیز اجتماعی باشد، بهتر است سؤال خود را این گونه مطرح کنید: "اگر همسر شما اجتماعی نباشد، خیلی ناراحت می شوید یا برایتان مهم است؟" و در این شرایط پاسخ فرد احتمالا به واقعیت نزدیک است.3 - دوستان فرد، منبع اطلاعاتی ارزشمندی هستندفراموش نکنید از او بخواهید دوستانش را به شما معرفی کند. هر کسی با افرادی دوستی می کند که به آن ها شبیه است و از سوی دیگر دوستان تأثیر زیادی بر شخصیت فرد می گذارند؛ بر این اساس شناخت دوستان طرف مقابل، اطلاعات خوبی در اختیار شمامی گذارد.4 - ویژگی های شخصیتی را ارزیابی کنیدروحیات طرف مقابل را هم مستقیما از خود او بپرسید و هم در اطلاعاتی که از او به دست می آورید واکاوی کنید.برخی ویژگی ها برای تشکیل زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد در حالی که برخی دیگر تنها به این بستگی دارد که خود شما چه روحیه ای دارید. به عنوان مثال: ازدواج با کسی که اهل گذشت نیست در زندگی مشترک می تواند خیلی مشکل ساز باشد، اما این که کسی معتقد باشد که در مهمانی نباید چند نوع غذا پخت، آسیبی به اصل زندگی مشترک نمی زند!5 - به قضاوت چشم هایتان اعتماد نکنیدامکاناتی را که در جلسه خواستگاری به چشمتان می آید چه از طرف دختر و چه از طرف پسر مبنای تصمیم گیری و قضاوت قرار ندهید. مثلا این که داماد با دسته گل یا خودرویی گران قیمت به خواستگاری آمد و یا همراهان او از لباس های بسیار شیکی برخوردار بودند، اگر چه در صورت واقعی بودن معرف ویژگی های اقتصادی طرف مقابل است، اما دلیل نمی شود که شما دست از بررسی بردارید، کم نبوده اند کسانی که با آراستگی های ظاهری در جلسات خواستگاری خانواده های بسیاری را فریفته اند

خبرنو



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

face book تعطیلی اش حتمی شد

روز گذشته خبری توسط چند سایت خبری و چند نشریه محلی انگلیسی منتشر شد که مدعی شدند زاکربرگ، موسس و رییس شبکه اجتماعی فیس‌بوک در اظهارنظری گفته است که فیس‌بوک از کنترل ما خارج شده و برای پایان بخشیدن به این وضعیت آشفته این شبکه اجتماعی گسترده ، تصمیم گرفته‌ام این شبکه اجتماعی را تعطیل کنم که به زودی از دسترس کاربرانش خارج خواهد شد.دلایلی زیادی وجود دارد که به‌وسیله آن‌ها می‌توان عدم صحت چنین خبری را تایید کرد. قطعا اگر چنین خبری صحت داشت، از سوی خود فیس‌بوک به صورت رسمی اعلامیه‌ای برای ۵۰۰ میلیون کاربرش منتشر می‌شد. از طرفی، سایتی که ۵۶ میلیارد دلار ارزش دارد، ناگهان به این شکل تعطیل نخواهد شد و قطعا از قبل، فکری برای فروش و یا انتقالش به دیگری می‌شود.شنیدن و پرداختن به چنین خبری در حد سرگرمی شاید جالب باشد اما جدی گرفتنش چندان منطقی نیست.در این گزارش این مجله انگلیسی که بیشتر شبیه طنز است امده فیس بوک با تمام خاطراتش در” ۱۵ می  ۲۰۱۳ ” به پایان عمرش خواهد رسید و از فضای مجازی و دسترس کاربرانش خارج خواهد شد!این نشریه محلی انگلیسی از قول موسس فیس‌بوک آورده است : «استرس مدیریت فیس‌بوک زندگی مرا نابود کرده و باید به این اوضاع دیوانه‌وار خاتمه دهم. سایت فیس‌بوک تمام و کمال در ۱۵ می /۲۵ اردیبهشت امسال تعطیل می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند به محتوای اینترنتی صفحه خود ازجمله عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی داشته باشد». زاکربرگ در گفتگوی تلفنی اختصاصی با خبرنگار ویکلی‌وورلدنیوز در ادعای سال قبلش مبنی بر تعطیلی فیس بوک گفته بود : «فکر کنم بدون فیس‌بوک زندگی بهتر است. مردم مجبور می‌شوند از پشت رایانه‌های خود بلند شوند و در کوچه و خیابان دوستان واقعی پیدا می‌کنند».این همه درحالی است که ویکلی‌وورلدنیوز به انتشار خبرهای مضحک و دروغ و شایعات بی‌اساس مشهور است و داستان‌های مفصلی از نامزدی جورج‌کلونی (بازیگر مشهور هالیوود) برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و صحنه‌سازی مایکل‌جکسون (ستاره پاپ) برای مرگ تقلبی‌اش تا حمله فضاپیماهای بیگانه به زمین در سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده بود. هرچند بسیاری از کاربران نظر دادند که این خبر شایعه‌ای بیش نیست و زاکربرگ باید یک دیوانه باشد که بخواهد وبسایتی را که هم‌اکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار می‌ارزد، به همین سادگی تعطیل کند!فیس بوک ارتباط های پنهانی و نزدیکی با سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس داشته و دارد و بارها از اطلاعات کاربرانش در سراسر دنیا برای اهداف سازمان های جاسوسی سوء استفاده کرده است که همین مسئله بارها از سوی کاربران فیس بوک مورد اعتراض قرار گرفته است.شبکه فیس بوک که تا امروز بیش از ششصد میلیون کاربر در سراسر دنیا برای خود جذب کرده است به عنوان یک غول ارتباطی در سراسر دنیا مطرح است و اینکه این شبکه اجتماعی که روزانه میلیون ها پیام در بین کاربرانش ردوبدل می شود به همین سادگی تعطیل شود ، اما سایتهای خبری و چند نشریه انگلیسی که این خبر را بصورت گسترده منتشر کرده اند مشخص نیست با چه هدفی این ادعا را مطرح کرده اند و اینکه واقعا فیس بوک تعطیل خواهد شد یا خیر که باید تا ۲۵ اردیبهشت امسال صبر کرد و این ادعای این نشریات انگلیسی که بیشتر شبیه طنز است را مشاهده کرد.

بوتیانیوز 



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 آشنایی خیابونی !!

روانشناسان و کارشناسان اجتماعی باورهای مسموم و اشتباهی را بین جوانان شناسایی کرده اند که در گرفتار شدن آنان در روابط ناسالم با جنس مخالف نقش تعیین کننده ای دارد. بخشی از این باورها را در گفت وگو با « فائقه رزاقی»، کارشناس ارشد مشاوره پرس و جو کرده ایم، که در ادامه می خوانید. وی به 5باور اشتباه اما متاسفانه رایج در این باره اشاره کرد:

این رابطه با دوستی های خیابانی تفاوت ندارد

 
1- رابطه ما با دوستی های خیابانی فرق می کند. بسیاری از جوانان با این باور غلط که رابطه آن ها با حد و مرز معینی پیش خواهد رفت، وارد دوستی خیابانی و رابطه پنهانی می شوند. به خصوص دختران جوان که در معرض آسیب بیشتری قرار دارند با این تصور خام، رابطه دوستی را شروع می کنند.
 
ناتوانی در کنترل رابطه
۲ -من می توانم رابطه را کنترل کنم و بر آن مسلط باشم. این باور مسموم در حالی در ذهن برخی جوانان وجود دارد که با گذشت زمان درمی یابند که نمی توانند رابطه دوستی شان را کنترل کنند و همچون باتلاقی آن ها را به درون خود می کشد.

ازدواج پیوند 2 خانواده است

۳ -خود او مهم است نه خانواده اش. زمانی که طرفین متوجه می شوند که با خانواده طرف مقابل هم خوانی های لازم را ندارند، با این باور خود را فریب می دهند که من خود او را دوست دارم و با او می خواهم ازدواج کنم نه خانواده اش.درحالی که ازدواج پیش از آن که پیوند دو نفر باشد، پیوند ۲ خانواده است و ازدواج هایی که بدون رضایت خانواده ها شکل بگیرد از استحکام لازم برخوردار نخواهد بود.

قرار نیست کسی تغییر کند

۴ -از همه مهم تر باور بسیار اشتباه ولی رایج این است که من می توانم او را «تغییر» دهم. او تا کنون کسی را دوست نداشته است که به خاطرش تغییر کند، ولی من می توانم با او زندگی کنم و تغییرش دهم؛ برای مثال همان طور که او به خاطر من سیگار را ترک کرد باز هم به خاطر من تغییر خواهد کرد. معمولا افراد در این رابطه ها یا چشم شان را روی مشکلات طرف مقابل می بندند یا خیلی به نظرشان کوچک و بی اهمیت می آید. آن ها با خود می گویند اگر من همه عشق و محبتم را به او نثار کنم او همانی می شود که من می خواهم و من همانی می شوم که او می خواهد. در حالی که این قضیه در خود نقض منطقی بسیار عمیقی دارد. کسی که نتوانسته است پس از سال ها زندگی با خانواده خود تغییر کند، هیچ روانشناسی نمی تواند تضمین کند که اگر همه محبت دنیا را هم به پایش بریزند، او تغییر کند. این باور که من به خاطر او عوض می شوم و او هم موظف است به خاطر من عوض شود، یک باور مسموم است در این شرایط دو طرف مدام با ایجاد عذاب وجدان برای یکدیگر می خواهند طرف مقابل را در این رابطه مسموم حفظ کنند، با گفتن عباراتی مثل: اگر من را دوست داشتی این کار را می کردی یا ...
تعامل

 



دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

این خوراکی ها را حتما بخورید

 کلسیم برای حفظ سلامت استخوانها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است. 
در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.
سبزیجات (برگهای خوراکی)
سبزیجاتی با برگهای سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت نهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.
مواد غذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.
پرتقال
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.
بادام
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.
لوبیا چیتی
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی میتوانید به دستور غذایی خود اضافه کنید. 
سالم زی



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

فراماسونها را بشناسید !

در این قرن که در آن زندگی می کنیم فناور و متخصصین فناور بر آن شدند تا خدمت کوچکی در حق مردم دنیا کرده باشند و از این پس مطالبی در مورد آگاه شدن شما عزیزان از شیطان پرستی و فراماسون ها که در این قرن افزایش پیدا کرده را از دنیای اطرافتان آگاه کنیم.

اینم دومین مطلب :در همین ایران از نقاط مختلف میهن عزیزمان می توان ردی از ماسون گرفت که به نحوی در لوگوهای شبکه تلویزیون رسانه ملی - پیراهن شطرنجی - آهنگ هایی رپی که از درد و فقر بدبختی می گن می تونید بفهمید یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده را دریابید 

نمادهای شیطان پرستی

نمادهای شیطان پرستی

 لیب وارونه (upside down cross ) : این نماد و حكایت از « وارونه شدن مسیحیت دارد » و عمدتا استهزا و سخره گرفتن این دین  است.صلیب وارونه در گردن بندهای بسیاری مشاهده شده و خواننده‌های راك انواع مختلف آنرا به همراه دارند.

نمادهای شیطان پرستی

 نماد صلیب شكسته یا چرخ خورشید (swastika or sun wheelc):چرخ خورشید یك نماد باستانی است كه در برخی فرهنگ‌های دینی همچون كتیبه‌های بر جای مانده از بودایی‌ها و مقبره‌های سلتی و یونانی دیده شده‌است .

لازم به توضیح است این علامت سال‌ها بعد توسط هیتلر به كار رفت ،‌ لكن برخی با هدف به سخره گرفتن مسیحیت این سمبل را وارد شیطان‌پرستی كردند .

نمادهای شیطان پرستی

 چشمی در حال نگاه به همه جا (All seeing Eye) : چشم در برخی نمادهای روشنفكری نیز به كار می‌رود . اما شیطان‌پرستی اعتقاد دارند چشم در بالای هرم « ‌چشم شیطان » است و « بر همه جا نظارت و اشراف دارد » .این علامت در پیشگویی،‌ جادوگری، نفرین‌گری و كنترل‌های مخصوص جادوگری مورد استفاده قرار می‌گیرد .گفتنی است این نماد بر روی دلار آمریكایی به كار رفته است .

نمادهای شیطان پرستی

این نمادها به انگلیسی (Ankh) انشاء‌می‌شود و سمبل شهوت‌رانی و باروری است .این نمادها به معنای روح شهوت زنان نیز تعبیر می‌شود . امروزه نماد “ فمنیسم “ در واقع یك نماد برداشت شده دقیقا از سمبل‌های شیطانی است .پرچم رژیم صهیونیستی : قابل توجه جدی است كه رژیم صهیونیستی علاوه بر حمایت‌های آشكار و پنهان ،حتی از قرار گرفتن نماد رسمی كشور نامشروعش در كانون علائم شیطان‌گرایان نیز پرهیز ندارد . نمادهای شیطان پرستی

ضد عدالت (Anti justice) : با توجه به اینكه تبر رو به بالا نماد عدالت در روم باستان به شمار می آمده است شیطان‌پرستان تبر رو به پایین را با عنوان نماد ضد عدالت در راه پیمودن مسیر تاریك انتخاب كرده‌اند.همچنین گفتنی است كه فمنیست‌ها از دو تبر رو به بالا به معنی مادر‌سالاری باستانی استفاده می‌نمودند.

نمادهای شیطان پرستی

 سر بز (Goat Head) : بز شاخدار ، ‌بز مندس mendes (همان ba"al بعل خدای باروی مصر باستان) ، ‌بافومت ، خدای جادو ، scapegoat (بز طلیعه یا قربانی) این یكی از راه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره كردن مسیح است زیرا گفته می‌شود كه مسیح مانند بره‌‌ای برای گناهان بشر كشته شد . همانطور كه در توضیح نمادهای اول اشاره شد ،‌این نماد تصویر كاملی است از بز قرار گرفته در نماد پنتاگرام .

نمادهای شیطان پرستی

هرج و مرج (Anarchy) : این نماد به معنای از بین بردن تمام قوانین است و دلالت بر این امر دارد كه « هر چه تخریب كننده است تو انجام بده » این نماد عمدتا مورد استفاده گروه‌های هوی‌متال است .

تبیان



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

ضد موهای زائد بدن 

مطالعات محققان در ترکیه نشان داد که نوشیدن چای نعناع به کاهش رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می‌کند. رویش موهای زائد در زنان (هیرسوتیسم) معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد می شود.برای انجام این مطالعه 42 زن بین سنین 18 تا 40 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استفاده از چای نعناع به میزان دو بار در روز و به مدت یک ماه، سطح هورمون مردانه تستوسترون را 29 درصد كاهش داده است. به عبارت دیگر نعناع موجب کاهش سطح تستوسترون آزاد و کل در خون زنان می شود.بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی بر روی شکم، سینه، صورت و گردن می شود.در حال حاضر برای درمان و کنترل موهای زائد در زنان از قرص های ضدبارداری و داروهای مهار کننده هورمون های مردانه استفاده می شود.  به عقیده پژوهشگران، نعناع دارای پتانسیل استفاده به عنوان یک درمان مفید و طبیعی برای هیرسوتیسم (رویش موی زائد) در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

bbc



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

حمله هکرها به بانک مرکزی 

منشأ این حملات سایبری معلوم نیست، اما تکرار چندباره آنها موجب نگرانی مقامات استرالیایی شده است.بانک مرکزی استرالیا در اطلاعیه ای که بدین منظور صادر کرده جزییات محدودی را منتشر کرده، اما افزوده که اقدامات ضروری را برای مقابله با تهدیدات فزاینده به عمل آورده است.مقامات مربوطه همچنین اطمینان داده اند که شبکه های آلوده را به طور کامل پاکسازی کرده اند.نکته جالب این است که حملات یاد شده اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۱ رخ داده بودند و بانک مرکزی استرالیا تاکنون این مساله را مخفی کرده بود. حملات از طریق ایمیل و با ارسال فایل های ضمیمه آلوده صورت گرفته اند.بدافزار یاد شده از نظر نحوه عملکرد شباهت هایی با بدافزار زئوس داشته که یک تروجان بانکی مهاجم است و طیف گسترده ای از حملات موسوم به DOS را بر علیه رایانه های کاربران انجام می دهند.چند ماه قبل تعدادی از بانک های آمریکایی هم به طور گسترده مورد حملات هکری قرار گرفته بودند که از جمله آنها می توان به بانک امریکا و بانک اچ اس بی سی اشاره کرد.

یورونیوز



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

آبشار عجیب 

شهرستان داراب با گستردگي شش هزار و 560 كيلومتر مربع و به مرکزیت شهر داراب در جنوب شرقی استان فارس قرار گرفته است. اين شهرستان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی بسیار یکی از زیباترین شهرستان‌های جنوبی استان به شمار مي‌رود.شهرستان داراب از شمال به شهرستانهای نی‌ریز و استهبان، از شرق به استان هرمزگان، از جنوب به شهرستان‌های لار و زرین‌دشت و از غرب به شهرستان فسا مي‌رسد. شهر داراب در فاصله 254 كيلومتري شيراز جاي دارد.

نقش شاپور (نقش دارابگرد)

در فاصله چهار کیلومتری جنوب شهر داراب و در دامنه جنوبی کوهستانی مشهور به پهنا، نقش برجسته‌ای از دوران ساسانیان وجود دارد که بیانگر پیروزی بزرگ دومین فرمانروای ساسانی "شاپور اول" بر امپراتوران روم، والرین، گردیانوس و فيلیپ عرب است.

آتشکده آذرخش (مسجد سنگی)

در حدود پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر داراب و در دامنه کوه، بنای شگفت‌انگیزی با طرح چلیپا (صلیبی شکل) وجود دارد که امروزه به نام مسجد سنگی مشهور است. برخی از پژوهشگران بر اين باورند که این بنا ابتدا یکی از معبدهاي مهم مهرپرستان آریایی بوده که در دوران ساسانیان به آتشکده تبدیل شده است.

آسیاب سنگی

در نزديكي مسجد سنگی، آسیابی در دل کوه ساخته شده که از نظر معماری در نوع خود بي‌مانند است. این آسیاب دارای دو تنور عظیم سنگی در بالای کوه است که از طریق آنها آب وارد آسیاب می‌شده است.

مسجد جامع داراب

این مسجد در مرکز شهر داراب قرار گرفته و از بناهای ارزشمند دوران صفویه به شمار می‌آید. معماری مسجد دارای یک شبستان بزرگ، راهروهای پیرامون آن و چهار مناره آجری است که در چهار گوشه مجموعه بنای مستطیلی ياد شده برپا و استوار است.

آتشکده آذرجو

آتشکده آذرجو به سبک چهارتاقي با گنبد مدور است که سقف اصلی آن ویران شده است. روبروي آتشکده کوه بلندی به نام حفره سیاه و چشمه طبیعی بزرگی به نام «آغلان قز» که به معنی دختر و پسر می‌باشد، قرار دارد. این آتشکده در حدود 10 کیلومتری غرب داراب قرار گرفته است.

آبشار فدامی

منطقه تفریحی و گردشگری آبشار فدامی از مناطق دیدنی شهرستان داراب به شمار مي‌رود که مجموعه‌ای از چند آبشار است.

این آبشار دارای آبی شیرین و شور و سرد و گرم بوده و جلوه‌ای بي‌مانند از طبیعت را نشان می‌دهند. اين آبشار در شهر فدامی قرار گرفته است.یکی از وی‍ژگی های آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله 20 متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را پدید می آورند.

آثار شهر قدیم دارابگرد

شهرباستانی دارابگرد از کهن ترین شهرهای ایران وجهان محسوب می شود این شهر در جنوب شهر فعلی داراب ودر میان دشت وسیع وحاصلخیز هشیوار قرارگرفته است.سابقه شهرباستانی دارابگرد به اوایل عصرهخامنشیان می رسد و در تاریخ اساطیری ایران بنای این شهربه داراب شاه پسراسفندیار هشتمین پادشاه کیانی ایران نسبت داده شده که در ادبیات پهلوی - اسلامی از او به عنوان داریوش بزرگ یاد می شود.ساختار شهر به صورت مدور است و گفته شده الگوی آن پادگانهای مدور آشوریان قدیم بوده است بنای شهر دارابگرد به عنوان اولین شهر مدور در فلات ایران زمین مورد استفاده سازندگان شهرهای مهمی مانند هترا وتیسفون قرار می گیرد.پیرامون شهر دارابگرد دیوار گلی عظیمی به صورت مخروطی ساخته بودند که قاعده آن بیش از 10 متر و ارتفاع آن نیز بیش از هشت متر وطول آن بیشتر از شش کیلومتر بوده که از این بعد بزرگترین دیوار گلی جهان محسوب می شود و دیوار آن با گذشت قرنها وفرسایش فراوان عظمت و استواری خود را حفظ كرده است.همچنین خندق عظیمی پشت دیوار شهر حفر كرده بودند که دسترسی به شهر را برای مهاجمان فوق العاده دشوار می ساخته است.شهر دارابگرد دارای چهار دروازه در چهار جهت اصلی است که مهمترین آنها دروازه غربی مشهور به دروازه استخر ودروازه شرقی به نام دروازه خورشید بوده از دو دروازه شمالی وجنوبی برای ورود وخروج آب استفاده می شده وشهر دارای یک سیستم آبرسانی کامل بوده است.

عرش نیوز



پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

موبایلهای شیشه ای

اسم Sam Yu نامی آشنا در صنایع موبایل نمی باشد ولی رییس شرکت تایوانی Polytron Technologies مطمئن است که در سال جاری مشتریان شاهد ظهور اسمارت فون های شیشه ای می باشند. او در روز چهارشنبه در حالی که نمونه آزمایشی این دستگاه را با نامTrust me رو نمایی کرد بیان کرد: این اتفاق در اواخر سال ۲۰۱۳ می افتد. البته این نمونه آزمایشی یک تلفن واقعی نمی باشد. در حال حاضر چون نمی توان تمامی قطعات به کار رفته در موبایل را نامرئی کرد، مسئولان شرکت در فکر شفاف کردن قسمت هایی از موبایل می باشند. بر خلاف اسمارت فون های امروزی که در جعبه ای از فلز یا پلاستیک قرار گرفته اند و با مدار های مات پر شده اند، Polytron به سازندگان موبایل پیشنهاد ساخت محصولاتشان را با نوعی شیشه خاص و سیم های تقریبا نامرئی می دهد. نتیجه کار دستگاهی خواهد شد که به ادعای سازنده می توانید آن طرفش را ببینید. دستگاه به نمایش آمده از طرف Sam Yu از یک شیشه سبک ساخته شده بود. تعدادی از قطعات آن مانند باتری، دوربین و حافظه هنوز مرئی بودند ولی اکثر قطعات مانند صفحه نمایش نور را از خود عبور می دادند. Sam Yu اضافه کرد که دستگاه های فعلی با استفاده از این تکنولوژی بسیار سبک تر خواهند شد.به غیر از نمونه موبایل در روز چهار شنبه Sam Yu فلش مموری تقریبا شفاف و بلندگویی که به صورت شیشه مستطیلی شکل تخت بود، را به نمایش گذاشت. Sam Yu می گوید در حال حاضر نمی تواند هزینه تمام شده یک تلفن شفاف را برای خریداران بیان کند. شرکت های مشهور دیگری هم مانند سامسونگ و LG در حال کار بر روی محصولات مشابهی می باشند.

یورونیوز 



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

نوزاد عجول

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران افزود: ساعت ۴ و نیم صبح امروز یک مورد زایمان اورژانسی در خیابان مولوی تهران به اورژانس تهران اطلاع داده شد و مأموران اورژانس بلافاصله در محل خانه زن ۲۲ ساله که زمان زایمانش فرارسیده بود،؛ حاضر شدند.وی گفت: بلافاصله زن جوان به بیمارستان شهید اکبرآبادی برای انجام زایمان منتقل شد اما در حین انتقال در آسانسور بیمارستان، با حضور تکنسین اورژانس تهران، زایمان انجام شد و یک نوزاد پسر سالم به دنیا آمد.وی افزود:مادر نوزاد نیز در کمال صحت به بخش زنان و زایمان بیمارستان اکبر آ‌بادی منتقل شد. 

فارس



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

دستگیری فروشنده vpn  !

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری فروشنده VPN در زنجان گفت: با استفاده از فیلترشکن‌های رایگان، اطلاعات در اختیار ارائه دهنده فیلترشکن قرار می‌گیرد.نصرت‌الله امیری اظهار داشت: در پی اطلاع پلیس از فروش VPN در شهر زنجان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی گفت: با تلاش پلیس متهم شناسایی و پس از جمع‌آوری مستندات دیجیتالی دستور بازداشت وی صادر شد.
رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: این متهم دستگیر و در مواجه با مستندات قانونی لب به اعتراف گشود.وی تصریح کرد: استفاده از فیلترشکن ممکن است خطرات بسیاری داشته باشد و کاربران اینترنت باید بدانند که استفاده از نرم افزارها و روش‌هایی مانند این است که همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری آپلود کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهند.امیری خاطرنشان کرد: فیلترشکن‌های رایگان که برای دور زدن محدودیت‌ها وجود دارد، دارای سرعت و امنیت پایین است و کاربران باید بدانند که با استفاده از فیلتر شکن‌های رایگان‌، اطلاعات خود را رایگان در اختیار ارائه دهنده فیلتر شکن قرار داده‌اند.وی هشدار داد: سایت‌های مخرب که کاربر خواسته و یا ناخواسته به آن دسترسی پیدا می‌کند. در آن باید جنگ سایبری را در نظر داشت و برای حفظ امنیت اطلاعات از محدودیت‌ها استفاده کرد. 

سیتنا



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

خواص سمنو

سمنو داراي ويتامين‌هاي A،E،K و گروه B است و به دليل دارا بودن كلسيم و پتاسيم مصرف متعادل آن به افراد سالمند و كساني كه دچار پوكي استخوان هستند، توصيه مي‌شود. فسفر آن قابل توجه بوده و براي رشد مغزي كودكان و زنان شيرده مفيد است.
آهن، اسيد فوليك و ويتامين‌هاي گروه B آن عاملي براي خونسازي و تنظيم هورمون‌ها بوده و مي‌تواند در رفع خستگي وآرامش اعصاب تاثير گذار باشد.اگر در سمنو از بادام شيرين استفاده شود هنگام طبخ، ريزمغذي‌هايش جذب سمنو شده و باعث مقوي‌تر‌شدن اين غذا مي‌شود.
شيريني سمنو طبيعي است
اما سوالي كه بيشتر خانواده‌ها مي‌پرسند اين است كه آيا به سمنو شكر مي‌زنند؟ در فرآيند جوانه‌زدن، ويتامين‌ها و املاح معدني گندم چند برابر شده و در مقابل از كالري و كربوهيدرات آن كاسته مي‌شود. پروتئين‌هاي آن قابليت هضم و جذب بهتري داشته و بر ميزان ويتامين C آن افزوده مي‌شود. در اين مرحله اگر طعم گندم جوانه زده را بچشيد متوجه شيريني آن خواهيد شد.
در واقع گندم تا زماني كه جوانه نزده است، مواد قند‌ي‌اش به صورت نشاسته ذخيره مي‌شود و طعم شيرين ندارد، اما در فرآيند جوانه زني، نشاسته تجزيه و تبديل به واحدهاي كوچك‌تري به نام مالتوز مي‌شود و اينجاست كه شيريني سمنو پديدار مي‌شود ولي برخي فروشندگان به دليل آن‌كه شيريني سمنو طبيعي است، مصرف آن را به مبتلايان به ديابت و افراد چاق توصيه مي‌كنند، اما بايد بدانيد در سمنو علاوه بر عصاره جوانه گندم از آرد كامل گندم هم استفاده مي‌كنند و از اين رو در هر صد گرم آن ۳۰۰ كالري انرژي نهفته است، گرچه سمنو پروتئين زياد و چربي كمي دارد، اما بيشتر حجم محصول را مواد كربوهيدراتي (قند) تشكيل مي‌دهد.
البته قند آن در مقايسه با ساكاروز، شيريني كمتري دارد، اما اين دليلي نمي‌شود كه افراد در مصرف آن زياده روي كنند. اين قند در بدن توليد انرژي كرده و مازاد آن موجب چاقي مي‌شود و براي مبتلايان به ديابت و چربي خون بالا محدوديت مصرف دارد.
هر سمنويي نخريد
سمنويي كه به صورت فله‌اي تهيه شود، مي‌تواند حاوي مقادير زياد شكر باشد. همچنين از خريد سمنويي كه در اماكن عمومي به صورت روباز در معرض انواع آلودگي‌هاي ويروسي، عفوني و هواي آلوده به سرب و جيوه است، اجتناب كنيد. سمنو به دليل بافت چسبناك مستعد پذيرش انواع آلودگي‌ها بوده و طعم ترشيدگي و مزه كپك نشان‌دهنده فساد آن است. 

برترین ها



دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

طریقه عطر زدن

بعضی افراد دوست دارند عطر بزنند اما بعد از استفاده از آن، احساس رضایت نمی کنند. این موضوع دلایل مختلفی دارد زیرا عطرزدن هم فوت و فن های خاص خود را دارد و اگر از بوی عطری که دیگران می زنند خوشتان می آید، اما وقتی خودتان عطر می زنید راضی نیستید، شاید نکته های مهم در مورد استفاده از عطر را نمی دانید....
عطر ترکیبی از روغن های ضروری معطر یا ترکیب های آروماتیک ثابت کننده و محلول هاست و برای معطر کردن بدن استفاده می شود. معمولا ترکیب های اصلی عطر یا به صورت مصنوعی ساخته یا از منابع گیاهی یا حیوانی استخراج می شود.
داستان عطر از اوایل تمدن بشری و عهد باستان شروع می شود اما عطرهای مدرن و صناعی از قرن ۱۹ به بعد، پا به میدان رقابت با عطرهای طبیعی و سنتی گذاشتند.
جالب این است که بدانید عطرهای اولیه در مصر، روم و ایران باستان ریشه دارند.
چگونه عطر مخصوص خودمان را انتخاب کنیم؟
انتخاب عطر، نشانه و نماد وضعیت کلی شخصیت آدم هاست. عطر افرادی که اصول عطرزدن را بلد هستند، به نوعی مثل امضای آنهاست. اگر شما هم چنین تمایلی دارید، باید مراحلی را بگذرانید تا عطر مناسبی انتخاب کنید.
اولین گام، درک و شناخت نوع عطرهایی است که با شخصیت شما تناسبی ندارند و اصلا با موقعیت و مشخصات ظاهری تان، هماهنگ نیستند. با این شناخت می توانید عطرهایی انتخاب کنید که شخصیت شما را کامل تر کنند نه اینکه با خصوصیات شخصی تان منافات داشته باشند. مثلا اگر شخصیتی آرام و ملایم دارید، استفاده از عطرهای تند با بوهای ماندگار، اصلا با روحیاتتان سازگار نیست و اطرافیان را در برخورد با شما گیج و سردرگم می کند!
مرحله اساسی دیگر این است که عطرها و رایحه هایی که دوست ندارید، کنار بگذارید و تحت هیچ شرایطی حاضر نشوید از آنها استفاده کنید. اگر واقعا عطری را دوست ندارید یا بهتر است بگوییم اگر از ته دل، عاشق عطری که انتخاب می کنید، نیستید، هیچ وقت نمی توانید عطر اصلی یا همان عطر امضایی خودتان را پیدا کنید. اگر عطری که انتخاب کرده اید هیچ تاثیر مثبتی روی خودتان ندارد، پس استفاده از آن اصلا توصیه نمی شود. عطر شما باید قبل از همه روی خودتان تاثیر عمیق و مثبت داشته باشد.
سومین مرحله که بسیار مهم و در انتخاب عطر امضایی قابل اهمیت است، این است که عطری انتخاب کنید که در زمره عطرها و مارک های شناخته شده در صنعت عطرسازی باشد، بنابراین از آزمون و خطا برای انتخاب عطر استفاده نکنید و به عطرهایی اعتماد کنید که معتبر باشند.
منظور از عطر امضایی و هویتی این نیست که تا آخر عمر فقط از یک یا دو عطر خاص استفاده کنید، بلکه باید در طول زندگی با توجه به شرایط و دوران خاص، عطر انتخاب کنید.
فراموش نکنید در انتخاب عطر، فرمول نهایی به شامه قوی شما و درک صحیح از شرایط و مد بستگی دارد و چون عطری که انتخاب می کنید در برقراری ارتباط با دیگران موثر است، باید در انتخاب آن دقت و توجه داشته باشید. اگر بوی عطرتان دیگران را آزار دهد، مطمئن باشید به مشکل برمی خورید.
عطری انتخاب کنید که با رایحه طبیعی پوست بدنتان هماهنگ باشد. عطر انتخابی شما هر چه باشد، باید آنقدر لطیف و نافذ باشد که به «حریم خصوصی» دیگران تجاوز نکند و در عین حال به قدر کافی دلنشین باشد که دیگران را در اطراف شما نگه دارد. عطر باید شخصیت شما را بالا ببرد و در کل بر آراستگی عمومی شما بیفزاید.
اگر پوست شما خشک است، باید بیشتر عطر بزنید زیرا چربی روی پوست یا خشک بودن آن می تواند رایحه عطر را افزایش یا کاهش دهد. وقتی هوا سرد است نیز باید بیشتر عطر بزنید. چون هوای سرد، رایحه عطر را تضعیف می کند. وقتی می خواهید عطر جدیدی بخرید به اینکه روی بدن دیگری چه بویی می دهد، اکتفا نکنید بلکه روی پوست خودتان آن را امتحان کنید. پوست هر فرد در مورد رایحه های مختلف، واکنش های مختلفی نشان می دهد و اثر عطر در همه یکسان نیست.
در طول یک سال، فقط از یک عطر استفاده نکنید. در فصل های مختلف، عطرهای متفاوتی بزنید تا ببینید کدام یک در هوای گرم و سرد، بهترین تاثیر را دارند. درجه حرارت هوا روی شدت رایحه عطر تاثیر دارد.
اگر اینترنتی عطری انتخاب می کنید، فقط به دلیل معروف بودن یا تبلیغاتی که نشان می دهد مثلا کدام هنرپیشه یا شخصیت معروف از آن استفاده می کند، عطر نخرید بلکه به شرایط خودتان توجه کنید. 

افکارنیوز



فناوری و دیجیتال
مطالب بروز از فناوری و دیجیتال
فناور جوان تقدیم میکند

http://fanavar.fay.ir/ با سلام خدمت تمام ایرونی های عزیز- بعد از مدتها مجالی دست داد تا دوباره درخدمت شما عزیزان باشیم چون بتوانیم به نوعی نیازهای فناوری ودیجیتالی شما را به نوعی باز خورد مثبتی بگیرد. برای بهتر دیده شدن فناور فونت unicode-ft8 را انتخاب کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و دیجیتال و آدرس fanavar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان