چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

قصری در اینجا

 اینجا شهر رولینگ هیلز در لس آنجلس است که عمارتی زیبا و در عین حال عجیب و غریب را در خود جای داده است.
عمارت هاسیندا لاپاز متعلق به مدیر صنایع غذایی ویوا فود گروپ است که در ظاهر فقط یک طبقه داشته اما 5 طبقه در زیر زمین با شکاف سنگها، در خود جای داده است.
این عمارت 7 جریب مساحت داشته و کلا 50 هزار فوت مربع است که 17 سال سن داشته و ناظر آن رافائل مانزانو مارتوس نگهبان مخصوص پادشاه خوآن کارلوس اسپانیایی است.
9 خوابه بوده و 25 حمام، جاده ویژه خصوصی، حمام سبک ترکی-مراکشی ، زمین تنیس در زیر زمین که در مجموع 53 میلیون دلار می ارزد.

خبرآنلاین



چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

کد جدید ایرانسل

 خدمات اطلاعات شهری ایرانسل برمبنای عرضه اطلاعات مورد نیاز مشترکین براساس موقعیت جغرافیای تهیه شده و متقاضیان استفاده از این خدمات می‌توانند اماکن مورد نیازخود را به راحتی پیدا کرده و نشانی و نقشه نزدیک‌ترین محل مورد نظر خود را از طریق پیام کوتاه و یا پیام چندرسانه‌ای(MMS) دریافت کنند.در فاز اول عرضه سرویس اطلاعات شهری ایرانسل، مشترکین می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #8*898* به سادگی و بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار یا تلفن همراه خاص، نشانی و موقعیت مساجد اطراف خود را به صورت پیامکی و یا نشانی آنها را روی نقشه از طریق پیام چندرسانه‌ای دریافت کنند.سرویس اطلاعات شهری ایرانسل هم اکنون در مرحله نخست راه اندازی، نشانی و موقعیت 5هزار مسجد در 51 شهر کشور را در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد.متقاضیان علاقه‌مند به استفاده از این خدمت جدید، باید درابتدا با شماره گیری کد دستوری #8*898* در سرویس نمای دوستان ایرانسل  به صورت رایگان ثبت نام کرده و سپس با استفاده از فهرست‌های مربوطه، از خدمات اطلاعات شهری ایرانسل استفاده کنند.هزینه استفاده از این سرویس برای دریافت اطلاعات از طریق پیامک 500 ریال و از طریق پیام چندرسانه‌ای  به همراه نقشه 750 ریال در نظر گرفته شده است.

ایرانسل



چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش
altavista غیر فعال می شود
آلتا‌ویستا یکی از اولین موتورهای جستجوی جهان قرار است که در تاریخ هشتم جولای برای همیشه غیر‌فعال خواهد شد.
این موتور جستجو یکی از اولین‌ها در جهان است که حجم زیادی از محتوی وب را درخود گنجانده و پیش از گوگل یکی از مشهورترین موتورهای جستجوی جهان نیز به شمار می‌رفت.یاهو که مالک کنونی این موتور جستجو به شمار می‌رود در وبلاگ خود خبر پایان فعالیت این موتور جستجو را به همراه تعداد دیگری از محصولات این شرکت اعلام کرد.
یاهو در سال 2003 و با خریداری شرکت تبلیغاتی Overture به تکنولوژی و نام آلتاویستا دست پیدا کرد. پس از غیرفعال شدن این موتور جستجو،کاربران پس از جستجوی نام آن به صورت خودکار به صفحه اصلی جستجوی یاهو هدایت خواهند شد.
آلتاویستا در سال 1995 آغاز به‌کار کرد،‌دورانی که موتورهای جستجو در وارد کردن اطلاعات به اینترنت که رشدی روز‌افزودن داشت،‌ عملکردی ضعیف از خود نشان می‌دادند. این موتور جستجو از این رو به شهرت زیادی رسید که توانسته بود بیش از 20 میلیون وب‌سایت را دسته‌بندی و مرتب‌سازی کند، همچنین تکنولوژی کراولر یا خزنده آلتاویستا که ویژه یافتن صفحات وب و دسترسی به اطلاعات آنها بود نیز به شهرت آن افزود. همچنین این موتور جستجو برای افزایش سرعت نمایش نتایج جستجو‌ها از رایانه‌های بسیار پرسرعتی استفاده می‌کرد.
ترکیبی از این توانایی‌ها این موتور را تا سال 2001 به یکی از جامع‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای جستجو تبدیل کرد،‌اما از آن سال به بعد تعداد جستجو‌های موتور گوگل از آلتاویستا سبقت گرفت. پائول فلاهرتی، لوئیس مونیر و بریتون میشل متخصصان رایانه‌ای آمریکایی شرکت  DEC بودند که نرم‌افزار آلتاویستا را به وجود آوردند.
در سال 1998 DEC توسط شرکت رایانه‌ساز Copmaq خریداری شد و از آن زمان بود که سیر سقوط آلتاویستا آغاز شد. این شرکت بار دیگر در سال 1999 به فروش رسید و در نهایت در سال 2003 در اختیار یاهو درآمد.
bbc


یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

غذاهای کلسیم دار

اگر فرزندتان شیر نمی خورد یا خودتان به لاکتوز شیر حساسیت دارید و یا علاقه ای به مواد لبنی ندارید می توانید از کلسیم این 5 ماده خوراکی استفاده کنید.
کلسیم برای حفظ سلامت استخوانها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است. در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.
سبزیجات (برگهای خوراکی)
سبزیجاتی با برگهای سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت نهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.
مواد غذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.
پرتقال
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.
بادام
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.
لوبیا چیتی
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی میتوانید به دستور غذایی خود اضافه کنید.

سلامت نیوز



یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 گلستان در دیجیتال

بعد از مدتها اما و اگر در رابطه با فرستادن شبکه در سیستم TS3 (بسته دیجیتال) از یک هفته پیش شبکه گلستان و رادیو گلستان در سیستم دیجیتال اکثر نقاط کشور دیده شد که این موضوع کاملا بدون تبلیغات معمول تلویزیون زیرنویس همراه بود که با این توجه میتوان گفت تا پایان تابستان تمام شبکه های استانی در سیستم دیجیتال قرار می گیرند یا قصه ادامه دارد...

فناور



چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

این نشانه چیست ؟

پدیده نادر در علم هواشناسی به نام Punch Cloud این بار در مسکو / عصرایران



چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

مهریه ای عجیب

از هزار کیلو بار مگس گرفته تا قلب و دست و پای آقای داماد و ... اما این بار مهریه عجیبی خبرساز شده است که نقلش مثل نمونه‌های قبلی اسباب خنده را فراهم نمی‌کند. ماجرا از این قرار است که صفیه رضازاده، متولد ۱۳۶۱، دانشجوی دوره تخصصی قلب و عروق دانشگاه تهران در نهایت سادگی با همسرش اسماعیل توکلی سی ویک ساله که او نیز دانشجوی سال سوم تخصصی داخلی دانشگاه شهید بهشتی است با مهریه تکفل پنج یتیم به مدت ۱۴ سال پیمان زناشویی بسته است.  مهریه عروس خانم نیز عندالمطالبه است که قرار شده در روز ایتام اکرام در ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته شود.صفیه رضازاده در خصوص نوع مهریه و انگیزه اش در این خصوص به مهر گفته است: همیشه دوست داشتم مهریه ام چیزی باشد که هم دنیای مرا بسازد و هم آخرتم را آباد کند از این رو به نیت ۱۴ معصوم به مدت ۱۴ سال و به نیت پنج تن تکفل و سرپرستی پنج یتیم را جزو مهریه ام قرار دادم. او ادامه می دهد: سکه هر تعداد هم که باشد حتی اگر بتوانی آن را به صورت کامل از داماد بگیری فقط می تواند یک دلخوشی زودگذر برای این دنیا باشد، اما من دوست داشتم مهریه ام ماندگار باشد و دنیا و آخرت مرا تامین کند. او می گوید: با تقبل سرپرستی این ایتام نه تنها مهریه ام را از همان ابتدا دریافت کرده ام و همسرم شیرینی لذت پرداخت مهریه مرا می چشد برای هر دوی ما باقیات صالحاتی ایجاد شده که باعث خیر هر دوی ماست و ما می توانیم بهشت دنیوی و اخروی را در کنار هم بسازیم و مسیر کمال و سعادت را با یکدیگر طی کنیم. اسماعیل توکلی نیز در خصوص چگونگی مهریه همسرش گفته است: در صحبت هایی که با هم داشتیم مشخص شد که خط مشی ما بسیار شبیه هم است و از آنجایی که از قبل دوست داشتم چنین کاری را انجام دهم این موضوع را به عنوان مهریه لحاظ کردیم و در صورتی که وسع مالی ما بهتر شود تعداد را افزایش خواهیم داد.

جام جم



چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 گوشی ارزون میخوای

باشگاه خبرنگاران، گوشی ال جی «مدل  T۳۷۵» با حافظه ۵۰ مگابایتی با ۶۴ مگابایت RAM و ۱۲۸ مگابایت ROM دارای دوربین ۲ مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری QCIF است.این گوشی دو سیم کارت دارای صفحه نمایش لمسی TFT با قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ نیز می‌باشد.

بولتن نیوز



سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

شارژ اینجوری!

 صدها میلیون نفر از مردم در کشورهای در حال توسعه از سوخت‌های جامد استفاده می‌کنند. مردم این کشورها از امکانات اولیه نظیر برق، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی در منازل خود محروم بوده و مجبور هستند برای رسیدن به محلی که امکان شارژ گوشی همراه‌شان وجود داشته باشد کیلومترها راه بروند. اکنون یک شرکت تازه‌ تأسیس در آزمایشگاه ملی لارنس-برکلی امریکا به نام پوینت سورس پاور (Point Source Power) سامانه ساده و ارزان ‌قیمتی را با نام VOTO برای شارژ تلفن همراه ابداع کرده است.این سامانه جدید با استفاده از پیل‌های سوختی اکسید جامد ساخته شده است و انرژی آن از سوزاندن ذغال سنگ، چوب و یا دیگر شکل‌های زیست‌توده شامل فضولات گاو تأمین می‌شود. این سوخت‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر برای آشپزی استفاده می‌شوند. طرز کار این شارژ کننده بدین صورت است که قسمت پیل‌سوختی را درون منقل یا اجاق قرار داده و روی آن را با ذغال و یا هر سوخت جامدی پر می‌کنند، سپس آتش را شعله‌ور می کنند تا تمامی سوخت به خاکستر تبدیل شود، مدار تعبیه شده در داخل دسته این پیل‌سوختی به محض رسیدن به دمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد شارژ می‌شود. به علاوه، دسته این پیل‌سوختی حاوی یک لامپ ال‌ای‌دی است که امکان استفاده از این پیل برای روشنایی را نیز فراهم کرده است و می‌توان با برداشتن آن تلفن همراه را شارژ کرد.به نوشته نشریه «هیدروژن و پیل سوختی»، این لامپ پس از شارژ کامل حدود ۳۰ ساعت به طور پیوسته روشن می‌ماند و روشنایی آن از لامپ‌های کروسن متداول در آن مناطق بیشتر است. هزینه تهیه این سامانه با وسایل جانبی آن ۲۴ دلار است که البته با در نظر گرفتن عمر مفید سه تا چهار ماهه این سامانه و نیز هزینه ۸ تا ۱۲ دلاری هر خانواده برای خرید سوختی نظیر کروسن، این هزینه ظرف دو ماه جبران خواهد شد.

bbc



دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

تبلت در مدارس

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از توزيع آزمايش تبلت در برخي از مدارس استان ها در صورت تأييد هيئت علمي وزارت آموزش و پرورش از سال تحصيلي آينده خبر داد. نوري افزود: بحث تبلت به عنوان يكي از ابزارهايي كه مي تواند در مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گيرد به صورت آزمايشي كليد خورده تا بر اساس سير تكنولوژي آموزشي و مطالعاتي كه حاصل تدوين استراتژي وزارت‌ آموزش و پرورش است، اجرايي شود.
وي در ادامه تصريح  كرد: بر اساس مطالعات انجام شده و مشاهدات صورت گرفته توسط تعدادي از همكاران در كشورهاي خارجي نظير تركيه و هند و كره جنوبي و بررسي هاي انجام شده اين نتيجه گرفته شد كه به عنوان يكي از ابزارهاي جديد مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گيرد.وي ادامه اظهار داشت: طرح توزيع تبلت در مدارس نوشته شده و پايان سال 91 به اتمام رسيد و امسال نيز بر اساس زمانبندي اعلام شده اعتبار آن نيز تأمين شود تا سه كلاس شهر تهران در طرح تابستان امسال در مدارس جنوب شهر اجرايي شود تا زواياي اين طرح بررسي و بايدها و نبايدهاي آن لحاظ شود.نوري با اشاره به محتواي اين تبلت ها بيان داشت: در اين تبلت ها از محتواي نوشتاري نظير دانش نامه تا محتواي ديداري و شنيداري تعاملي كه در قسمت هاي مختلف اين شبكه وجود دارد، نظير بانك فيلم در نظر گرفته شده تا دانش آموزان تحت نظارت معلم از اين وسيله بهتر استفاده كنند و سرعت يادگيري را بالاتر ببريم.
وي در ادامه با اشاره به محدوديت هاي اين تبلت ها نسبت به نمونه هاي مشابه آن در بازار عنوان داشت: براي هر وسيله اي كه براي استفاده در آموزش و پرورش در نظر گرفته مي شود بايد مقررات خاصي نيز براي آن در نظر گرفته شود و متأسفانه در توليد ابزار الكترونيكي تاكنون وسيله اي براي دانش آموزان ساخته نشده كه خواسته ما اين است كه اين كار انجام شود و اين وسيله بر اساس شرايطي كه وجود دارد كاملاً بايد دانش آموزي اجرا شود و مواردي در حين پايلوت در اين زمينه بر روي اين تبلت ها اجرا مي شود.نوري خاطرنشان كرد: در صورت تأييد اين طرح و تخصيص اعتبارات لازم از ابتداي سال تحصيلي آينده در تعدادي از استان ها اجرا خواهد شد.

خبرنگاران جوان



سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

آب یک میلیارد ساله 

در همین زمینی که ذخیره‌ آبش ثابت است و خوب هم می‌دانیم که کجا باید این آب‌ها را یافت، دانشمندان موفق به کشف آب شگفت‌انگیزی در یک معدن کانادایی شده‌اند. چندی پیش در اعماق این معدن مس و روی، مقادیری آب از کف زمین نشت می‌کرده و دانمشندان بریتانیایی با اطلاع از این مسأله، خواستار نمونه‌برداری از آن شدند. نتایج حکایت از این داشت که قدمت آب مزبور، به حدود یک میلیارد سال پیش برمی‌گردد.

 نشت آب کهن از کف معدنی در کانادا   ولی مگر چطور می‌توان قدمت یک آب را مشخص کرد؟ خب اینطور که معلوم شد، آنقدرها هم ساده نیست. معمولاً ابتدا به مقادیر قابل توجهی آب، و همچنین آزمایشگاه مجهزی برای تجزیه و تحلیل دقیق و پیچیده‌ نمونه‌ها نیاز است. راه‌های کمی برای سن‌سنجی آب وجود داد؛ اما رایج‌ترین‌شان بررسی ایزوتوپ‌های هیدروژن و هلیوم است. هر دوی این ایزوتوپ‌ها فراوانی قابل توجهی در سراسر کیهان دارند و خوشبختانه آهنگ واپاشی‌شان هم معلوم است. لذا با بررسی نسبت فراوانی ایزوتوپ‌های هر عنصر می‌شود فهمید که یک نمونه آب – اگر البته هیچ هیدروژن و هلیوم بیشتری دریافت نکند – از انزوایش چه مدت طی شده است.در نمونه‌ای که دانشمندان اخیراً به بررسی آن پرداخته‌اند، ایزوتوپ‌ها قدمت‌شان بالا بود. تخمین‌های اولیه نشان از عددی در حدود  ۱.۵ میلیارد سال می‌داد؛ اما به‌گفته گرگ هالند (Greg Holland)، ژئوشیمیدان، احتمال قدمت بالاتر آن، حتی تا حدود 1 میلیارد سال دیگر هم می‌رود. شاید این آب، از بقایای اقیانوس‌های کهنی بوده که تا قبل از جایگزینی‌شان با خشکی‌های تازه، تاکنون جان به دربرده‌اند. اما خب این خود آب هم نیست که هیجان دانشمندان را برانگیخته؛ چراکه در این آب، احتمالاً بتوان تک‌یاخته‌هایی را یافت که بالغ بر نیمی از عمر زمین را در شرایطی مشابه حیات فرازمینی به سر می‌برده‌اند. این بازه، قطعاً از زمان حضور انسان در زمین بیشتر است. این موجودات حتی از دایناسورها هم حدود ۷۵۰ میلیون سال قدیمی‌ترند.حفاری‌های کم‌عمق و متعدد مریخ‌نشین «فونیکس» در سال ۲۰۰۸، نشان از وجود لکه‌های سفیدرنگی در عمق تقریباً دو سانتیمتری سرزمین‌های قطبی این سیاره می‌داد که با سرعتی بیش از آنچه از یک یخ دی‌اکسید کربن انتظارش می‌رود، تصعید می‌شدند. بررسی‌های بعدی، گمانه‌ی «یخ‌آب» بودن‌ این لکه‌ها را تأیید کرد و لذا این نخستین تماس مستقیم بشر با آب فرازمینی بود. یافته‌‌ی اخیر ژئوشیمیدانان بریتانیایی در اعماق معدن کانادایی می‌تواند بسا که هیجان کشف «حیات» فرازمینی را در پی داشته باشد؛ چراکه نه‌تنها این آب، بالغ بر 1 میلیارد سال با هیچ محیطی تماس پیدا نکرده، بلکه احتمال وجود حیات تک‌یاخته‌ای هم در آن می‌رود.اما اهمیت چنین کشفی در چیست؟ خب این سؤالی‌ست که در علم اغلب می‌پرسیم، و بعضاً هیچ جواب خرسندکننده‌ای هم برنمی‌گیرد. اما این دفعه اهمیت چنین کشفی می‌تواند در تشریح مسیر تکوین حیات زمینی باشد. این میکروب‌ها می‌توانند اولین بیگانگانی باشند که به ملاقات‌شان می‌‌رویم. آن‌ها در اکوسیستم‌های بسته و منزوی‌شان پیشینه‌ زیستی کاملاً متفاوتی را از سر گذرانده‌اند و لذا بدین‌وسیله تاریخ متفاوتی از باقی اشکال حیات سیاره‌مان را تجربه کرده‌اند. درک این موجودات می‌تواند به منزله‌ آشنایی با شیوه‌های تازه‌ای از پژوهش‌های فرگشتی هم تلقی شود – و به ما بگوید حیات فرازمینی تا چه مدت احتمالاً موفق به حفظ بقای خودش در اعماق خاک باشد.

 نشنال جئوگرافیگ



سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

نصف شدن دریا  

در نزدیکی جزیره جیندو در کره جنوبی هرساله و تنها بمدت کوتاهی یکی از اتفاقات نادر بر روی کره خاکی رخ می دهد. در این منطقه و سالانه تنها دوبار و آنهم بمدت یک ساعت آب دریا در نزدیکی جزیره جیندو کره جنوبی عقب نشینی کرده و مسیری 3 کیلومتری با عرض 40 متر خشکی در وسط دریا ایجاد می شود.

عصر ایران



سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

 هکر در مایکروسافت

جرج فرانسیس هاتز، هکر معروف، به استخدام فیس بوک درآمده است. پیشتر، این جوان امریکایی متولد دوم اکتبر 1989، با شکستن قفل آیفون معروف شده بود و بعد با هک کردن پلی استیشن 3 سونی، معروف‌تر از قبل شد.«جاشوآ هیل» از اعضای تیم موسوم به Chronic-Dev Team اولین نفری بود که خبر حضور «جرج هاتز» را در فیس بوک منتشر کرد. جاشوآ در مصاحبه آنلاین گفت هاتز، چالش با آی پد 2 را کنار گذاشته، چرا که کار در شبکه اجتماعی فیس بوک ، وقت وی را کاملا پر کرده است.«گابه ریورا» بعدا توئیت کرد که پروفایل هاتز در فیس بوک اظهارات جاشوا را تایید می کند. پیش تر، هاتز از کار در فیس بوک ابراز علاقه کرده بود ولی مدیران فیس بوک حاضر نشدند درباره حضور هاتز سخنی به میان بیاورند.هاتز در سال 2007 با جیلبریک کردن آیفون بر اساس شبکه AT&T‌، اجازه داد تا کاربران به راحتی قفل روی دستگاه خود را باز کرده و سیم کارتهای مختلف را درآن قرار دهند. در سال 2010 نیز پلی استیشن 3 را هک کرد و باعث شد تا سونی در سال 2011 علیه هاتز اقدام قانونی انجام دهد.هر چند بعدا مقامات سونی با هاتز در بیرون از دادگاه به توافق رسیدند، اما حملات هکرهای موسوم به Anonymous باعث عصبانیت سونی شد. حملات بعدی روی شبکه اصلی پلی استیشن باعث شد تا این شبکه آنلاین برای چند هفته خاموش شود.

یورونیوز



سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

ارتباط فرآورده های لبنی با سرطان سینه

مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف لبنیات پرچرب گاوی خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را در مبتلایان به این بیماری تشدید می‌کند. نتایج این مطالعه که در نشریه National Cancer Institute منتشر می‌شود، برای نخستین بار رابطه بین مصرف لبنیات پرچرب و سرطان سینه را مورد بررسی قرار می‌دهد.نتایج مطالعات گذشته نشان داد تماس طولانی‌ مدت در معرض هورمون استروژن، از عوامل افزایش خطر احتمالی ابتلا به سرطان سینه است.از آنجا که حجم کثیری از شیرها در کشورهای غربی از گاوهای حامله به دست می‌آید، در نتیجه احتمال وجود میزان بالایی از هورمون استروژن در این شیرها و محصولات لبنی حاصل از آن، وجود دارد. از سوی دیگر، هورمون استروژن معمولا در چربی باقی می‌ماند و لبنیات پرچرب بیش از محصولات لبنی کم‌چرب حاوی این هورمون هستند. در این گزارش تایید شده است زنانی که بیشتر لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، با افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان سینه مواجه می‌شوند.

ایسنا

 



سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : رامین و همسرش

دغدغه فقط همین ؟!

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: تابلوهای مدارس از این پس با نامگذاری جدید نصب می شود و بر اساس مصوبه این شورا درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوهای مدارس بهترتیب دوره های تحصیلی الزامی شده است مهدی نوید ادهم گفت: هشتصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شب گذشته برگزار شد که در این جلسه عناوین جدید پایه ها و دوره های تحصیلی به تصویب رسید.وی افزود: بر اساس این مصوبه تابلوهای تمامی مقاطع ابتدایی با نام دبستان درج می شود که اگر دوره سه ساله اول ابتدایی باشد روی تابلو درج دوره اول ابتدایی ضروری است.دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: همچنین دوره متوسطه که اکنون به دو دوره متوسط اول و متوسطه دوم تقسیم شده است به نام دبیرستان تغییر نام داده و تابلوهای مدارس با این عنوان نصب خواهند شد.به گفته نوید ادهم، تابلوهای متوسطه با عنوان دبیرستان در دوره اول یا دوره دوم نصب می شود ضمن آنکه دوره فنی و حرفه ای و کار و دانش با نام هنرستان نام گذاری خواهد شد.دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: در هر دوره تحصیلی دانش آموزان گواهینامه پایان آن دوره را دریافت می کنند که بر این اساس گواهینامه پایه سوم دبستان، ششم دبستان، اول متوسطه، دوم متوسطه صادر خواهد شد.

مهر



فناوری و دیجیتال
مطالب بروز از فناوری و دیجیتال
فناور جوان تقدیم میکند

http://fanavar.fay.ir/ با سلام خدمت تمام ایرونی های عزیز- بعد از مدتها مجالی دست داد تا دوباره درخدمت شما عزیزان باشیم چون بتوانیم به نوعی نیازهای فناوری ودیجیتالی شما را به نوعی باز خورد مثبتی بگیرد. برای بهتر دیده شدن فناور فونت unicode-ft8 را انتخاب کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و دیجیتال و آدرس fanavar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان